středa 13. dubna 2016

Můj balíček z vosky-votivky.cz: RECENZE vosků Dodie´s + SLEVOVÝ KUPON DO E-SHOPU

Ahoj. Nedávno jsem v jednom článku psala, že mi přišlo několik velice zajímavých nabídek na spolupráci. Jednou z nich byla zpráva od Katky, která provozuje e-shop vosky-votivky.cz a zároveň píše také blog. Já jsem její blog začala sledovat ještě před tím, než jsem se dověděla, že Katka má i e-shop, a ráda se tam vracím. Katka píše nejen o svíčkách a voscích, ale i například o parfémech. Mně se její blog moc líbí a pokud vás zajímají voňavé věcičky, určitě ho navštivte.

Katka mi nabídla k recenzi tři balení vosků od české značky Dodie´s dle mého výběru. Zvolila jsem si varianty Caribean Summer, Casablanca a Vanilla, které mě svým popisem nejvíc zaujaly. Na e-shopu je patnáct dalších vůni - například Cinnamon, Strawberry, Lavender nebo Purity.



Kromě vosků Dodie´s na e-shopu naleznete ještě vosky, votivky či svíčky od značek Village Candle, Bridgewater Candle a od asi nejznámější značky Yankee Candle.

Jak už jsem psala, testovala jsem tři balení vosků od značky Dodie´s. V balíčku jsem kromě vybraných vosků měla ještě dopis a návod k použití a také několik dárečků, které vám samozřejmě ukážu.
Balení vosků Dodie´s je úžasné a na první pohled mě uchvátilo. Uvnitř papírového obalu je pytlíček, ve kterém jsou čtyři srdíčka vosku. Dle informace v návodu stačí nechat vždy rozpustit pouze jedno srdíčko.


Vůně mě zaujala svým popisem. Chtěla jsem vyzkoušet něco zajímavého a vosk Casablanca se mi zalíbil. Před rozpuštěním v lampičce mi vosk moc voněl. V den, kdy mi dorazil, jsem pořád chodila kolem pytlíčku a čichala a čichala a snažila se přijít na to, co mi ta vůně připomíná. Připadala mi totiž hodně povědomá a jsem si jistá, že jsem už doma něco s touto vůní (nebo hodně podobnou) měla. Bohužel jsem na to dosud nepřišla. V popisu je uvedeno, že se jedná o krásnou dámskou vůni květin a koření, která je tak akorát intenzivní.




Bohužel po rozpuštění vosku v lampičce se stalo to, že se mi vosk začal připalovat. Všimla jsem si toho náhodou, když jsem šla kolem lampičky a uviděla jsem, jak se z vosku kouří. Překvapilo mě to, protože mám sice lampičku poměrně malou, ale s vosky od Yankee Candle se mi nikdy nic takového nestalo. Řekla jsem si, že je to možná tím, že je v misce lampičky vosku málo, a proto se připaluje. Přestože se doporučuje použít jen jedno srdíčko, přidala jsem po konzultaci s Katkou ještě jedno. Než se druhý vosk rozpustil, kouření ustalo, ale po rozpuštění jsem opět zpozorovala kouř. Katka mi psala, že má lampičku zhruba o tři centimetry vyšší než já, a nic takového se jí neděje.

Nedalo mi to a věnovala jsem jedno srdíčko vosku na vyzkoušení kamarádce. Má lampičku podobnou té mé, jen je asi o centimetr vyšší. Bohužel se jí vosk také připaloval, a to takovým způsobem, že se vyloženě škvařil a prskal. Vůně se jí líbila jen před rozpuštěním. Pak jí připadala umělá.

I tento vosk se mi před rozpuštěním moc líbil. Cítila jsem rum a kokos ☻ Dle popisu vosk voní po rumu, mandlích, kokosu a troše vanilkové zmrzliny. Bohužel po rozpuštění vosku je vůně hrozně vlezlá, umělá a intenzivní. Převládá rum a nějaké štiplavé nepříjemné aroma. Nejsem si jistá, jestli to částečně není tím, že se mi tyto vosky v lampičce připalují. 




Vanilla


Vůně vanilky je má oblíbená, proto jsem chtěla vyzkoušet i vanilkový vosk. Před rozpuštěním v lampičce mi vůně přišla docela pěkná, nicméně dost umělá. Ideální vanilka pro mě je např. Vanilla cupcake nebo Christmas cookie od Yankee Candle. 



I tento vosk se mi lampičce připaloval a kouřilo se z něj. Jsem z toho docela nešťastná, protože nemohu otestovat vosky tak, jak bych chtěla. Řešením by bylo koupit si vyšší lampičku, ale o tom momentálně neuvažuji. Kromě vosků Dodie´s mám zkušenost jen s vosky od Yankee Candle, které si kupuji pravidelně už několik let, a ty se mi nepřipalují. Ani ve svém okolí nemám nikoho, kdo by měl lampičku velkou, což mě mrzí, protože jednak bych někomu mohla udělat voskem radost, a zjistila bych, jestli se vosky ve větší lampičce opravdu nepřipalují.

Můj celkový názor na vosky Dodie´s napíši v úplném závěru článku. Teď vám chci ještě ukázat dárky, které mi Katka zaslala.




Čajové svíčky mám docela ráda. Pálím je, když mám náladu na jemnější vůni, nebo nemám čas čekat na rozpuštění vosku ve velké svíčce. Čajovka Tuscan Olive voněla příjemně a jemně. Jedná se o takovou univerzální vůni. Není sladká ani extra výrazná. Překvapilo mě, že tyto čajovky tak dlouho hoří. Zapálila jsem ji jeden den večer, pálila jsem ji asi 3 hodiny, pak jsem ji sfoukla. Další den ráno jsem ji zapálila znovu a vydržela hořet až do odpoledne. Více mi však vyhovují svíčky od Yankee Candle, protože mi pokoj provoní mnohem víc. Jsou ale samozřejmě dražší.





Wild Fig bych popsala jako výraznější, sladce mýdlovou vůni. Moc se mi líbí a dokáži si představit, že bych si pořídila i vosk nebo větší svíčku s touto vůní. Zaujala mě.




Dále mi Katka poslala na vyzkoušení ještě dvě srdíčka vosků Dodie´s. Jedná se o vůně Bergamot a Strawberry. I tyto vosky jsou dostupné na e-shopu. Obě se mi před rozpuštěním moc líbily.
Strawberry je naprosto úžasná vůně. Měla jsem jahodový vosk i od Yankee Candle a nevidím mezi nimi rozdíl. Žádná hnusná umělá parfemace se nekoná, naopak se jedná o velice příjemnou slaďoučkou vůni jahod. Tento vosk se mi také při rozpouštění připaloval.
Bergamot je jedním slovem záchodovka. ALE pozor - mně se i tak líbí ☺ Je to svěží, výrazná a nakyslá vůně. Vosk při rozpouštění kouří tak o polovinu méně než ostatní vosky. Nedovedu si to vysvětlit, ale to tak.

Mimochodem, takhle vypadají vosky po vyndání z lampičky ☺



Vosky jdou vyndat z lampičky velice snadno. Stačí lehce zatlačit prsty na ztuhlý vosk a je venku.



A poslední věcí, která mě v balíčku čekala, byl pytlíček čaje. Čaje miluju, zelené nejvíc, takže není co řešit ☺ Čaj byl výborný.


MOJE CELKOVÉ HODNOCENÍ TÉTO SPOLUPRÁCE:

Předně chci Katce poděkovat za nabídku otestování vosků, které má na svém e-shopu. Moc si toho vážím.
Katka mi byla po celou dobu testování k dispozici na e-mailu a vždy zodpověděla moje dotazy. Spolupráce tedy probíhala příjemně.

Co se týče samotných hlavních produktů, tedy vosků od značky Dodie´s, které jsem testovala:
Přiznám se, že jsem hodně rozmazlená svíčkami a vosky od Yankee Candle. Jsem zvyklá na jejich skvělou kvalitu (ne, není to to samé jako svíčky z Ikea) a jsem ochotná si za ně připlatit. Do testování jsem však šla s otevřenou myslí a říkala jsem si, že od vosků Dodie´s nebudu nic extra očekávat, ale ani vůči nim nebudu skeptická. 
Líbí se mi, že se jedná o českou značku. Každé srdíčko vosku je ručně vyrobený originál. Katka psala, že si myslí, že Yankee Candle už je všude plno (s čímž se dá souhlasit), a proto hledá jiné alternativy svíček a vosků. Mě však vosky Dodie´s nepřesvědčily natolik, že bych jimi chtěla nahradit vosky od Yankee Candle. Největší problém jsem měla s připalováním vosků. Pokud budete chtít vosky od Dodie´s vyzkoušet, velmi doporučuji pořídit si vyšší lampičku.
Vůně jsou na mě poměrně umělé. Mám moc ráda, když svíčky či vosky voní po jídle či něčem sladkém, ale musí se jednat o autentickou vůni. Pro mě toto splňují vosky od Yankee Candle, vosky, které jsem si vybrala k testování od Dodie´s, bohužel ne. Je ale také možné, že jsem si zkrátka špatně zvolila a natrefila jsem zrovna na nejumělejší vůně, protože třeba jahodový vosk voní velice příjemně a je od vosku Yankee Candle k nerozeznání.

+ krásné balení
+ vosky jsou ručně vyráběné v České republice
+ poměrně široký (dostačující) výběr vůní
+ dobrý poměr mezi cenou a množstvím (45 Kč za čtyři srdíčka vosku)
+ vosky voní hodně dlouho, určitě se nestane, že by po vypálení jedné čajovky vůně zmizela

- vosky se mi připalovaly a kouřilo se z nich, což bylo znát i na výsledné vůni
- až na jahodu mi všechny vyzkoušené vůně přišly dost chemické 
  


Od Katky jsem dostala ještě kupon na slevu 10% na nákup nad 300 Kč. Sleva je platná do konce dubna a platí jednorázově (jedna osoba, jeden nákup = kdo nejdřív nakoupí, ten má slevu). Jak jsem psala, kromě značky Dodie´s má Katka na e-shopu i produkty od Yankee Candle (novou jarní kolekci), Village Candle a Bridgewater Candle, takže máte z čeho vybírat ☺ 



Katka mi nabídla ještě jednu spolupráci a pokud se opět takto příjemně domluvíme, můžete se těšit na další recenzi ☺


Moc mě zajímají vaše zkušenosti se svíčkami a vosky a budu ráda, když se o ně podělíte v komentářích ☺ Užijte si středu i zbytek týdne.

7 komentářů:

  1. Já zatím žádnou zkušenost s vosky nemám, ale líbí se mi motiv srdíček i ta přijatelná cena :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme stejný názor :-) Děkuji za komentář, Veru ;-)

      Vymazat
  2. Ahoj, já jsem zatím zkoušela pálit vosk Dodie´s Melissa (meduňka) a vosk se mi nepřipaloval. Jak jsi psala důvod je určitě ten, že máš nízkou aromku. Ale já mám klasickou YC aromku, tedy s výškou cca 12 cm.

    M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj. Meduňka určitě voní moc pěkně :-) Moje lampička má 10 cm a kamarádčina 11 cm. Myslela jsem si, že to zas tak velký rozdíl není oproti lampičkám od YC, ale asi ano :-)

      Vymazat
  3. Určitě by mi voněl Caribean summer a Vanilla. Skvělí tip na další eshop.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář ;-) Na e-shop určitě mrkni, jsou tam super věci.

      Vymazat
  4. Hodně slev je také na http://slevovykupon.net/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi radost! :-) Komentáře jsou moderované, to znamená, že se zde objeví až poté, co je schválím. Děkuji za pochopení.