sobota 19. září 2015

Tak trochu jiná ústní hygiena - Ajurvédské zubní pasty Supirivicky a Sumudu

Přeji vám krásnou sobotu. V době, kdy čtete tento článek, jsem čerstvě po operaci zubů - v nemocnici v Praze mi trhali v celkové narkóze všechny zuby moudrosti. Snad jsem to ve zdraví přežila a ve středu se vám ohlásím s novým článkem ☻ 

Téma zuby je pro mě tudíž velice aktuální a rozhodla jsem se, že pro vás sepíši, jak se momentálně o své zuby starám já. Již nějaký ten pátek nepoužívám klasické drogérkové zubní pasty, nýbrž pasty ajurvédské. Přivedla mě k nim blogerka Míša z blogu Mitsuuko de Ak touto skvělou recenzí. V článku Míša zmínila i e-shop, kde pasty koupila. To bych nebyla já, abych ho okamžitě nezačala prozkoumávat a za pár minut neplatila objednávku ☻ Kromě ajurvédských zubních past jsem si pořídila ještě další věci, o kterých jsem psala tady

Teď už ale k pastám. Pasty se jmenují Supirivicky a Sumudu a vyrábí je firma Siddhalepa ze Srí Lanky. Každá pasta má 75 ml a stojí 88 Kč. Nevím, zda jsou k sehnání ještě někde jinde, ale já si je určitě budu i dál objednávat na e-shopu Cesta přírody, protože jsem s prvním nákupem byla moc spokojená a ráda podpořím českou rodinnou firmu.



Míša ve svém článku psala, že je doporučováno používat pastu Supirivicky při ranním čištění a Sumudu při večerním čištění. Já jsem to tak většinou dodržovala, ale občas jsem pasty prostřídala, nebo jsem třeba týden v kuse používala jen jednu. 





Supirivicky je zubní pasta, jejíž hlavním úkolem je chránit zuby před vznikem kazu, pečovat o ústní dutinu a odstraňovat plak. Na webu Cesta přírody jsem četla, že pasta má velice výraznou až pálivou chuť, a byla jsem na to tudíž připravená. Musím ale říct, že mně její chuť přijde poměrně klasicky mátová, opravdu to není nic pálivého ani dráždivého. Pasta vypadá trošku jako takové blátíčko.


Pasta by měla zuby i přirozeným způsobem bělit. Toho jsem si zatím úplně nevšimla. Skvělé ovšem je, že zanechává zuby po dlouhou dobu tak úžasně hladké, že to až není normální ☻ Celý den zuby hlaďoučké nevydrží, ale pár hodin a pár jídel bez problémů ano. Pasta dobře pění a stačí jí tak malé množství k dokonalému vyčištění chrupu. Nemám absolutně co vytknout a pastu si určitě pořídím znovu.







Úkolem zubní pasty Sumudu je pečovat o zuby a dásně za pomoci bylinných olejů. Měla by pomáhat i při krvácení dásní. Pasta chutná jemně po mátě a skořici. Konzistence je krémovější než u Supirivicky. Pasta stejně dobře pění. Používám ji možná ještě radši než Supirivicky a čištění zubů s ní mě opravdu baví. A to na sebe musím prásknout, že čištění zubů je obecně činnost, která mě nudí a dělám ji opravdu jen proto, že se to musí. S ajurvédskými zubními pastami se však situace naprosto změnila.


Kromě hladkých zoubků mě baví i to, že pasta zanechává po vyčištění v ústech velice příjemnou chuť a vůni. Není to nic super mega giga fresh mentolového, ale příjemná přírodní chuť. Ani tady nemám co vytknout a pastu si zaručeně koupím znovu.




Dnešní recenze byla velice pozitivní a já jsem moc ráda, že jsem díky blogu Mitsuuko de Ak objevila e-shop Cesta přírody a skvělé ajurvédské zubní pasty. Pokud rády zkoušíte nové a třeba i lehce alternativní produkty, určitě vám tyto pasty mohu doporučit. No a pokud ne, tak se aspoň mrkněte na e-hop nebo na Míšin blog, zaslouží si to ☻

12 komentářů:

  1. Přiznávám, že používám jen drogerkové zubní pasty, ale změnám se nebráním, takže až si budu chtít čištění zubů trochu ozvláštnit, ta vím kam se mrknout:-)
    Držím palečky ať se po zákroku co nejdřív zotavíš:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, jsi zlatá ♥
      Pastičky určitě doporučuji.

      Vymazat
  2. Tak o této značce slyším poprvé. U této pasty by mě odradila už jen její barva. Já používám drogérkové, jako je Elmex, Lacalut, Vademecum a Sensodyne.

    Dendy - lifestyle

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klame vzhledem :-D Vademecum jsem také měla, není to špatná pasta.

      Vymazat
  3. S pastami jsem velice spokojená. Moje dojmy zde: http://www.slecnajahodova.blogspot.cz/2015/08/sudumu-supirivicky-ajurvedske-kralovny.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za odkaz na článek, početla jsem si :-)

      Vymazat
  4. Tak už máš po operaci zubů, tak ať Tě dál už moc netrápí a nebolí :) Jak je ta pasta s konzistencí blátíčka, to by se mi ani do pusy nechtělo dát :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Veru, jsi moc hodná :-)
      Vidíš a přitom je tak super :-D

      Vymazat
  5. No, tedaa, vůbec jsem netušila, že něco takového existuje, každopádně zase teď znám něco nového :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ja používam výhradn pasty z drogérie a všetky sú zamerané na bielenie zubov. Najradšej mám tie od white look. ... Tá zelena pasta vyzerá nechutne ale čo ja viem, celkom si ma zlákala na vyskúšanie :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej, třeba budeš příjemně překvapená ;-)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi radost! :-) Komentáře jsou moderované, to znamená, že se zde objeví až poté, co je schválím. Děkuji za pochopení.