středa 19. srpna 2015

Yankee Candle: Velká recenze vosků III. část

Přeji vám příjemné středeční ráno a hlásím se s prozatím posledním dílem ze série článků o mých oblíbených svíčkách a voscích od značky Yankee Candle. Všechny fešáky, které uvidíte na následujících fotkách, jsem pečlivě vyzkoušela a stejně jako ve dvou předchozích článcích se s vámi podělím o své názory. Některé vosky vám doporučím, jiné ne.

Budu moc ráda, když mi napíšete, jestli máte s některým z vosků zkušenost, popřípadě jací jsou vaši (ne)oblíbenci od Yankee Candle ☺



Amber Moon - Jantarový měsíc
Okouzlující hřejivá zlatá ambra, nesoucí se na vlnách večerního vánku s dotekem smyslného pačuli a santálového dřeva. Tato vůně dokonale podtrhne večerní odpočívání nebo vaši důvěrnou schůzku s někým blízkým. Vůně pačuli má afrodiziakální a antidepresivní efekt. Olej z pačuli má pižmově sladkou, silně kořeněnou a bylinkovou vůni. Rostlina pochází z Malajsie a Indie. Santálové dřevo je další vonnou složkou svíček Amber Moon.

První dojem: Amber Moon je hodně zajímavá vůně. Sladká, zároveň svěží, ale i kořeněná. Připomíná mi svou intenzitou nějaký parfém. 

Po rozpuštění vosku v lampičce musím říct, že nejsem vůbec nadšená. Typově se jedná o pánskou vůni. Já mám ráda spíš vůně výrazně sladké a pánské opravdu nemusím.

Doporučuji? NE, protože mi vůně typově nesedla.


Oud Oasis - Oáza z Oud
Bohatá a svůdná vůně vysoce ceněného a vzácného oleje Oud. Mystické aroma pro dokonalou relaxaci duše.

První dojem: Vůni bych popsala jako kořeněnou, ale zároveň jemnou a uklidňující. A opravdu mi svým způsobem přijde svůdná, jak je uvedeno v popisku :-) Myslím si, že bude vonět hodně lidem.

Po rozpuštění vosku v lampičce: vůně se mi moc líbí. Je kořeněná, intenzivní a zároveň nasládlá. Když se řekne Yankee Candle, vybavím si vůni podobného typu. Jsem spokojená.

Doporučuji? Určitě ANO.


Honey Glow - Sladká záře
Vůně Honey Glow nadchne milovníky sladkých a jemných vůní. Tento úchvatný parfém vytváří hřejivou, přívětivou a mírumilovnou náladu. Vůně medu je charakteristická a podle jeho typu může nabývat tónů dřevitých, květinových, bylinných a dokonce i tabákových.

První dojem: Honey Glow jsem si pořídila, protože o ní básnila Petra Kopolovičová. Vůně mi připomíná Honey & Spice. Není špatná, ale extra mě nezaujala.

Po rozpuštění vosku v lampičce: Vůně je celkem pěkná. Je jemná, připomíná mi trošku perníčky nebo nějaké cukroví + má lehce dřevitý podtón. Vyzkoušela jsem ji ráda, nicméně po velké svíčce netoužím.


Doporučuji? Tak napůl.


Frankincense - Kadidlo
Vzácná pryskyřice je už staletí uznávaná pro své nenapodobitelně sladké, pepřově kořeněné a hřejivé balzámové aroma, které stimuluje mysl. Je to vůně výjimečných duchovních zážitků.

První dojem: Frankincense je nádherná kořeněná vůně. Cítím z ní i skořici. Docela mi připomíná Home Sweet Home, ale není až tak intenzivní. Mimochodem, Home Sweet Home považuji za nejsilnější vůni od Yankee Candle vůbec. Když mi přišel balíček, cítila jsem tuto vůni i přes několik vrstev fólie a krabici. 

Po rozpuštění vosku v lampičce: Rozpustila jsem jen půlku vosku a vůně je i tak velmi silná. Po 15 minutách sfoukávám čajovku, protože už je toho na mě moc. Frankincense voní hodně kořeněně a intenzivně. Ségra říkala, že jí voní exoticky.

Doporučuji? Pokud máte rádi zvláštní a intenzivní vůně, tak ANO. Pro milovníky něžných květinových nebo ovocných vůní to asi nebude.



Summer Scoop - Kopeček letní zmrzliny
Chutné vzpomínky na krémovou domácí jahodovou zmrzlinu, která tak skvěle osvěžila během letních dní. Kopeček nebo dva?? Vrchol vůně tvoří čerstvé jahody, srdce cukrová mřížka a základ krémová vanilka.

První dojem: Votivní svíčku jsem si pořídila, protože vosk nebyl bohužel skladem. Votivní svíčky mi moc nevyhovují, protože jsou málo intenzivní, takže ji asi nechám rozpustit v lampičce jako vosk. Summer Scoop je příjemná, nekomplikovaná a letní ovocná vůně. Připadá mi taková univerzální a myslím si, že nebude moc lidí, kterým by smrděla. Nejvíc z ní cítím jahody.

Po zapálení svíčky: Vůně je bohužel velmi slabá. Mám malý pokoj a svíčka ho ani trošku neprovoní. Vůni cítím pouze když si přičichnu přímo ke svíčce. Voní stejně příjemně jako před zapálením. Zbytky svíčky jsem dala rozpustit jako klasický vosk a vůně byla několikanásobně intenzivnější a krásně provoněla celý pokoj.

Doporučuji? ANO, ale rozhodně ne ve votivní svíčce. Příště bych volila určitě vosk, popřípadě velkou svíčku.


Moroccan Argan Oil - Marocký arganový olej
Exotické aroma vzácného arganového oleje vytváří spolu se špetkou pačuli a santálového dřeva jedinečně uklidňující a příjemnou náladu.

První dojem: Moc se mi líbí vínová barva vosku. Co se týče arganového oleje, tak jsem mnohokrát četla, že ve své čisté formě hrozně smrdí. Naštěstí v tomto vosku nesmrdí vůbec a parfemace je velmi příjemná. Připadá mi ale dost taková hutná a silná, takže asi nebude vonět úplně každému.

Po rozpuštění vosku v lampičce se mi vůně stále líbí. Je výrazná a pro mě velice příjemná. Není ale natolik originální, aby byla lehce zapamatovatelná. Moroccan Argan Oil bych označila jako Yankee standard. Ničím nešokuje a nevybočuje z řady. Nicméně jak jsem psala - líbí se mi :-)

Doporučuji? Není to úplně must-have kousek, ale je fajn. Takže ano, doporučuji. 


Home Sweet Home - Sladký domov
Aróma skořice, domácího pečení a doušku čerstvě vylouhovaného čaje, která vás zahřeje u srdce a prodchne váš domov atmosférou vzájemné lásky a porozumění. Platinová vůně - jedna z nejprodávanějších Yankee Candle vůní.

První dojem: Naprosto přesná charakteristika - lépe bych to sama neřekla :-) Když jsem měla Home Sweet Home poprvé, moc mě nezaujala. Připadala mi až moc ostrá a štiplavá. Nakonec jsem si ji objednala ještě jednou ve vosku a vůbec toho nelituji. Stále je hodně výrazná a skořicová, ale už mi voní :-)

Po rozpuštění vosku v lampičce: To je síla :-) Home Sweet Home je jednoznačně nejsilnější vůně, kterou jsem kdy měla. Jak jsem psala v úvodu, rozhodla jsem se používat jen půlku vosku místo celého, ale i tak stačí nechat vosk rozpouštět 10-15 minut a velmi silně provoní celý pokoj. Vůně je hodně skořicová a hřejivá, hodí se perfektně na Vánoce nebo na chladné zimní večery. 

Doporučuji? ANO, ANO, ANO!!


Pink Grapefruit - Růžový grep
Čerstvě utržené a sluncem prohřáté šťavnaté ovoce s citrusovou vůní, zářivou a osvěžující.

První dojem: Novinková vůně. Je hodně svěží a upřímně - připomíná mi osvěžovače na WC :-D 

Po rozpuštění vosku v lampičce jsem byla velmi příjemně překvapená. Rozpuštěný vosk nevoní tak intenzivně jako tuhý. Vůně je jemnější a příjemnější. Rozpustila jsem jen půlku vosku a i tak byla výdrž vůně mnohem lepší než u jiných vosků. Po svíčce toužit nebudu, ale vosk jsem vyzkoušela rozhodně ráda.

Doporučuji? Jestli vám nevadí citrusové vůně typu osvěžovač vzduchu, tak určitě ANO.


Sicilian Lemon - Sicilský citrón
Zářivá a sluncem prohřátá vůně zralých citrónů, která šíří přirozeně sladké a osvěžující aroma léta. Citrusová vůně ve velmi jemné a nevtíravé formě.

První dojem: Tento vosk jsem kupovala v obchodě, takže jsem měla možnost si ho před nákupem očichat. Vůně mě zaujala a vosk jsem si koupila s tím, že se bude jednat o svěží vůni skvělou na léto.

Po rozpuštění vosku v lampičce: Vůně je hezká, ale je jiná, než jsem čekala. Spíš než přirozenou vůni citrónu mi to připomíná hodně oslazenou citrónovou zmrzlinu nebo citrónový dort. Nemohu říct, že by mě vůně zklamala - navíc jsem ji nedávno vyhrála i jako obří svíčku, takže mám možnost si ji užívat téměř nekonečně dlouho, nicméně k mým top oblíbencům se nezařadila.

Doporučuji? Záleží, co od Sicilského citrónu očekáváte. Pokud svěží vůni opravdového citrónu, myslím si, že to nebude úplně to pravé. Pokud ale máte rádi nasládlejší citrónové vůně a líbí se vám vůně citrónové zmrzliny či dortu, určitě zklamaní nebudete.


Pain Au Raisin - Rozinkový šnek
Syté a dráždivé aroma rozinek namočených v koňaku, zapečených v máslově-vanilkovém těstu a poprášených skořicí.

První dojem: I tento vosk jsem kupovala v kamenném obchodě. Původně jsem si šla pro Tarte Tatin, který bohužel neměli, takže tohle byla tak nějak koupě z nouze, které ale vůbec nelituji. Chtěla jsem vyzkoušet nějaký vosk z řady Café Culture, a jelikož Cappuccino Truffle mi nevoněl, vzala jsem Pain Au Raisin. Přes obal mi vůně připadala slaďoučká a taková jedlá - přesně tyhle typy vůní mám od Yankee Candle nejradši.

Po rozpuštění vosku v lampičce jsem byla absolutně nadšená! Ta vůně byla prostě boží, téměř nepopsatelná. V něčem mi připomínala jiné jedlé vůně od Yankee Candle, ale zároveň byla zcela originální a osobitá. Nejlépe mi Rozinkový šnek voněl prvních pár hodin, pak už vůně trošku zeslábla a "ztuctovatěla", ale i tak byla super.

Doporučuji? Jednoznačně ANO!! 

A jsme na konci ☺ Tento článek byl pravděpodobně na nějakou dobu poslední svého druhu, protože žádné nové svíčky ani vosky doma nemám, a v nejbližší době je neplánuji kupovat. Když mi ale doporučíte nějaké své miláčky od YC, zlobit se určitě nebudu ☻☻☻

12 komentářů:

  1. Tak z techto vuni mam letni zmrzlinu, ale ve velke svicce a voni uzasne :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím, ve velké svíčce musí být super!! :-)

      Vymazat
  2. Tak já mám Honey Glow a Home Sweet Home, obě jsou krásné a nemám je naposledy. Chystám se dělat objednávku vosků a zásobit se na podzim a zimu, takže mi Tvé tipy přijdou víc než vhod:-) Moc jsi mně nalákala na Rozinkového šneka:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, těší mě, že je článek užitečný :-)

      Vymazat
  3. Tyhle článku u tebe fakt můžu, když číst o YC, tak jedině u tebe! :)
    Mám zkušenosti s citronem, zmrzlinou a růžovým grapefruitem a jsem spokojená hlavně s tou jahodovou zmrzlinou. Ta je na léto vážně boží :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuji, Míšo ♥ Moc jsi mě potěšila.

      Vymazat
  4. Pain Au Raisin je super, kúpila som si ho aj vo sviečke tak uvidíme. Niektoré vosky ešte mám v zbierke a chystám sa páliť na jeseň :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svíčku bych si také nechala líbit ;-)

      Vymazat
  5. Super článek! Yankee mám moc ráda, každopádně vosk jsem ještě nezkoušela, protože nemám lampu :( Tak zatím nekupuji, ale mám pár votivek, kterých mi je líto pálit :D:D

    Victoria's Secret Mango Temptation

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Lampička stojí pár korun, já tu svoji kupovala v Levných knihách.

      Vymazat
  6. Z těchto neznám ani jednu:) Ale právě se mi v aromalampě rozpouští Honey Blossom <3
    Simushka in Bubblegum

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, ta je také úžasná, měla jsem ji jako čajovku. Krásně provoněla celou místnost.

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi radost! :-) Komentáře jsou moderované, to znamená, že se zde objeví až poté, co je schválím. Děkuji za pochopení.