úterý 7. dubna 2015

Yankee Candle: Velká recenze vosků I. část

Přeji krásné povelikonoční úterý.

Dnešní článek bude věnován mé oblíbené značce svíček Yankee Candle. Pokud sledujete facebookovou stránku mého blogu, možná jste si všimli, že jsem tam relativně nedávno přidávala fotku s velkou hromadou vosků právě od Yankee Candle. První část vosků jsem už stihla vyzkoušet, takže přináším své dojmy :-) Vosky a jednu votivní svíčku jsem kupovala jako obvykle na e-shopu Yankeesvicky.cz.

Recenzi jsem pojala tak, že jsem si nejdřív půjčila oficiální popisky vůní z webu Yankeesvicky.cz, poté jsem po přičichnutí k voskům napsala svůj prvotní názor a nakonec jsem vosk rozpustila v lampičce a po několika hodinách jsem zhodnotila výdrž, intenzitu vůně a celkový dojem z vosků.

Celá moje objednávka vypadala takhle:


Moje hodnocení jednotlivých vosků



Mandarin Cranberry - Mandarinky s brusinkami
Šťavnatá a zářivá ovocná vůně sladkých, sluncem políbených mandarinek a osvěžujících nakyslých brusinek.

První dojem: Božská vůně mandarinek a brusinek! Moc se mi líbí. Je úžasně sladká a šťavnatá.

Po rozpuštění vosku v lampičce: Voní intenzivně, ale nikoli bolehlavově. Některé vosky mají tak silnou parfemaci, že musím po 15 minutách sfouknout svíčku a otevřít okno - to se mi s Mandarin Cranberry nestalo. Prvních pár hodin voní hodně silně, ale stále příjemně, poté začne být mdlá.

Doporučuji? ANO

Sweet Strawberry - Sladké jahody
Vůně rudých sladkých jahod, posypaných cukrem. Dokonalý požitek!

První dojem: Klasická jahodová vůně. Není špatná, ale úplně mě nezaujala.

Po rozpuštění vosku v lampičce: Vím, že jahodové svíčky a vosky mají spoustu příznivců, ale já se k nim nepřidám. Jestli něco nemám ráda, tak to jsou umělé jahodové vůně. Sweet Strawberry mi připomíná nějaký jahodový sprcháč. Není to špatná vůně, určitě nemohu říct, že by mi smrděla, ale zkrátka to není autentická vůně jahod, kterou jsem čekala. Vosk voní 2-3 hodiny poměrně výrazně, po uplynutí této doby začíná být vůně mdlá.

Doporučuji? SPÍŠ NE

Red Raspberry - Červená malina
Štiplavě sladké aroma vzácného daru přírody. Není nic chutnějšího než čerstvě utržené maliny.

První dojem: Wow, to bude jeden z mých favoritů. Nádherná šťavnatá vůně malin. Nechápu, jak někdo může říkat, že mu Red Raspberry smrdí.

Po rozpuštění vosku v lampičce: Vůně je stále hezká, ale na můj vkus je poměrně dost umělá. Nevoní moc dlouho, po pár hodinách začíná být vůně vyčpělá.

Doporučuji? SPÍŠ NE

Vanilla Chai - Vanilkový čaj
Perfektní společník pro chvíli, kterou věnujete jen sama sobě. Bohaté, sametově kořeněné aroma zázvoru, skořice a vanilky. Vanilkový čaj se pije v anglosaských zemích ozdobený kopečkem šlehačky. Intenzita vůně je jemná.

První dojem: Vosk voní podobně jako Home Sweet Home. Je to silná a kořeněná vůně, ze které opět cítím skořici :-D Typově bych ji zařadila mezi podzimní vůně. Úplně se mi vybavuje, jak přijedu domů z práce, je sychravo a zima, a doma si pro zlepšení nálady rozpustím vosk Vanilla Chai.

Po rozpuštění vosku v lampičce: Intenzita vůně mi vůbec jemná nepřipadá. Vanilla Chai je VELMI výrazná a kořeněná vůně. Stačí pár minut a provoní celý pokoj. Nechávám svíčku v lampičce hořet vždy maximálně čtvrt hodiny. Vůně se mi líbí, ale ocenila bych, kdyby byla slabší.

Doporučuji? SPÍŠ ANO



Vanilla Cupcake - Vanilkový košíček
Bohaté krémové aroma vanilkových košíčků se špetkou citrónu a spoustou máslové pěny. S čistými přírodními výtažky. Zakousněte se do našlehané lahůdky!

První dojem: Vosk s vůní Vanilla Cupcake mám již podruhé. Vůně se mi moc líbí, je krásně sladká a vanilková

Po rozpuštění vosku v lampičce: Vůně je krásně slaďoučká, ale není přeslazená a bolehlavová. Je to takový jedlý typ vůně - opravdu navozuje chuť na nějaký zákusek. Vanilla Cupcake patří k mým oblíbeným vůním a určitě si koupím ještě další vosk nebo možná i svíčku.

Doporučuji? ANO

Lake Sunset - Západ slunce u jezera
Poklidná krása zlatých slunečních paprsků, klouzajících po klidné modré hladině. Svými pižmovými tóny tato kompozice budí dojem soumraku. Intenzita vůně je střední.

První dojem: Květinová svěží vůně. Moc příjemná. Připomíná mi nějaký parfém.

Po rozpuštění vosku v lampičce: Vosk voní hodně intenzivně. Vůni bych popsala jako sladkou, trošku až tropickou. Cítím z ní exotický drink s ananasem a kokosem. Zároveň ale stále voní elegantně jako parfém. Je to velmi zvláštní vůně.

Doporučuji? ANO


V příštím článku se můžete těšit na druhou část recenze vosků od Yankee Candle :-) Už pilně testuji.


Máte rádi svíčky a vosky od Yankee Candle? Doporučíte mi nějakou naprosto boží vůni, kterou musím bezpodmínečně mít? :-)

34 komentářů:

  1. Pořád se nemůžu rozhoupat k vyzkoušení vosků Yankee Candle, ale teď jsem hodně na vážkách. Lake Sunset a Vanilla Cupcake znějí skvěle. Díky za recenzi, mám teď nasazeného brouka do hlavy :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuju! :-) Určitě doporučuju vyzkoušet aspoň ty vosky ;-) Lepší svíčky jsem neměla.

      Vymazat
  2. Taky kupuji :-) Ale zjistila jsem, že se moc nekamarádím s těmi ve velkých baleních, protože než dohoří k okraji, tak to trvá třeba 5 hodin a to je na mě docela dost. No a když se nenechají dohořet k okraji, tak se v nich pak dělá důlek a po stranách zůstává spousta nerozpuštěného vosku :-/ Co se týče vůní, moc nefandím těm ovocným šílenostem. Pamatuji třešeň a brusinku a to byly fakt jedůvky :-) Nejraději mám takové ty čisté svěží vůně typu Clean cotton, Baby powder. V zimě jsem si pořídila limitku Season of peace a ta je fakt dokonalá. Podobná Clean cotton, ale taková chladivější, mentolovější. Škoda, že už není dostupná. Momentálně přemýšlím na nějakými votivkami.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím, také jsem o tom četla. I proto ty úplně velké nekupuju.
      Ovocné jsou hodně ostré, to je pravda :-D Čisté mi voní jak které, Clean cotton byla fajn, ale třeba Fluffy towels mi "voněla" vyloženě jako prášek na praní, a takovou vůni mít v pokoji fakt nechci.
      Votivky vůbec nedoporučuju, neprovoní ani malý pokoj... Když něco menšího, tak určitě vosk :-)

      Vymazat
    2. Já mám čich jak německej ovčák, takže mě ty vosky skoro dusí :-) Votivky jsou mi trochu příjemnější.
      Fluffy towels mi taky nevoněla. Přišla mi, jako kdybych strčila hlavu do pytle a Arielem - taková nakyslá, štiplavá a děsně chemická :-)

      Vymazat
    3. :-D Já právě pálila včera votivku Summer scoop (na fotce dole) a cítila jsem ji, jen když jsem si k ní vyloženě čichla. Za mě jsou ty votivky vyhozený peníze :-(
      Ohledně FT souhlasím :-D :-D

      Vymazat
  3. To je slušná sbírka. Vosků pár mám, ale raději pálím svíčky, i když zase vosky mi přijdou intenzivnější a není mi jich tak líto :D
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak :-D Vosky jsou určitě intenzivnější, ale zas se brzy "vyvoní".

      Vymazat
  4. Pěkná sbírka :D Já mám tak 5 kousků a palím občas bolívá mě z nich hlava ale mám moc ráda vůni Baby Powder krásná pudrová čistá vůně <3
    Ráda bych tě pozvala k nám na jarní GIVEAWAY o paletku Sleek a Tělový sprej Diamond Collection.
    KlarissAddell

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Taky mě z některých bolí hlava, jsou opravdu celkem intenzivní.

      Vymazat
  5. Já jsem prosím taky Yankee Candle maniak:-) Na podzim jsem dělala opravdu velkou objednávku, vybírala jsem vůně, které by se mi podle popisu mohly líbit, no a některé mně sice během pálení zklamaly, ale i tak jsem objevila vůně, které mně dostaly a na které při další objednávce určitě nezapomenu:-)
    Jinak z Tvé objednávky jsem měla Red Raspberry a Vanilla Cupcake - obě tyhle vůně patří mezi mé favority:-) Ale docela jsi mně nalákala na Lake Sunset, určitě budu chtít vyzkoušet:-)
    Svět Yankee Candle je nesmírně pestrý, všechny ty vůně, naprosto jsem mu propadla:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hurá, hurá, nejsem sama :-D Také dělám spíš velké objednávky jednou za čas. A jaké další vůně tě zaujaly?
      LS je hodně zvláštní, ale aspoň v tom vosku podle mě stojí za to.
      Souhlasím a moc děkuji za milý komentář ♥

      Vymazat
  6. Teda, ty sis udělala objednávkou radost :) Já měla jen jednou YC ve skle, už si nepamatuji tu vůni, ale byla taková vánoční a krásná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda, bylo to potřeba! :-D Možná Christmas Memories? :-)

      Vymazat
  7. Snad vosky konečně vyzkouším. Ráda si ovoním svůj domov. zatím jsem vyzkoušela jen věci co jsou běžně v drogeriích

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vosky určitě doporučuji, na otestování nových vůní jsou ideální :-)

      Vymazat
  8. Teda, to je ale super směsice vosků.
    Také musím dokoupit, neboť se mi zásoba krátí.
    Obdivuji, jak přesně jsi dokázala vypodobnit vůni.
    Navíc oceněji pestré čtení ve Tvých článcích.
    Zvu Tě na můj blog.
    http://monalisabeautyeri.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  9. Vosky by mě lákaly spíš jen na vyzkoušení vůní, jinak miluji klasické svíčky. Akorát jsem se ještě nedokopala k investici do YC. Jak už tu bylo zmíněno, asi bych neměla svíčku zapálenou tak dlouho, aby se vosk rozpustil až po okraj. Zatím si vystačím z levnějšími svíčkami, mamka by se stejně mohla zbláznit, kdyby jí něco "zasmradilo" celý byt, což ona úplně nesnáší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je to s těma svíčkama na jednu stranu složitý. Nejvíc se určitě vyplatí ty velký, jenže pokud má člověk malý pokoj nebo byt, vůně se rozvine hodně rychle a je dost intenzivní, takže je po chvíli potřeba svíčku sfouknout. No a v tom případě zase právě hrozí to, že se vosk pořádně nerozpustí a vznikají krátery. Ty mi vznikaly i u malých svíček :-(

      Vymazat
  10. Sedmikrásko, tohle je skvělý článek. Musím říct, že je to nejlepší YC článek / recenze jakou jsem kdy četla. Úžasné zpracování, chválím. Já mám aktuálně deset vosků nenačatých a cca 4 načaté, tak se musím podívat po dalších. :) Máš moc pěknou sbírku. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, děkuji moc, Míšo, to jsi mi udělala radost ♥ Ještě budou 2 pokračování :-D A jaké vosky ti voní nejvíc?

      Vymazat
  11. Ty jich teda máš! Já doma zatím nemám ani jeden,ale chtěla bych si letos udělat menší sbírku abych mohla po ošklivých večerech pálit jeden vosk za druhým :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na ošklivé večery jsou YC ideální ;-)

      Vymazat
  12. Pěkná sbírka, já si myslela, že mám vosků hodně, ale mám na čem pracovat :-D

    OdpovědětVymazat
  13. už som ich pár vyskúšala, ale zas až takáto zbierka by to nebola :D ale zaujali ma hlavne Vanilla Cupcake a Lake Sunset :)
    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj, nemůžu najít pokračování Yankee recenze, také jsem Yankeezávislačka :), je někde pokračování? Díky Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj. To mě těší :-) Pokračování je tady http://u-sedmikrasky.blogspot.cz/2015/05/yankee-candle-velka-recenze-vosku-ii.html a tady http://u-sedmikrasky.blogspot.cz/2015/08/yankee-candle-velka-recenze-vosku-iii.html.

      Vymazat
  15. Ahoj, je někde pokračování recenze, nemůžu ho najít? Taky jsem Yankee závislačka :) Díky Petra.

    OdpovědětVymazat
  16. Zdravím, ja jsem si vybrala svíčky na e-shopu www.nejsvicky.cz a doporucuji! Svíčky mi hned druhý den hořely doma - rychlé dodaní a super komunikace se zákazníkem. Za me jednička.

    OdpovědětVymazat
  17. Asi budu muset zkusit tu Lake Sunset :)

    https://pineapple-candles.blogspot.cz/
    https://www.facebook.com/pineapplecandlesblog/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi radost! :-) Komentáře jsou moderované, to znamená, že se zde objeví až poté, co je schválím. Děkuji za pochopení.