úterý 23. prosince 2014

Srovnání: Odličování balzámem vs. micelární vodou + RECENZE na odličovací balzám Ultrabland (Lush)

Přeji pěkné odpoledne :-)

Vzhledem k tomu, že Vánoce nijak extra neprožívám, a letošní už vůbec ne, nemůže ode mě nikdo čekat článek s touto tématikou. Doufám, že vám to nebude vadit, a že si dnešní zcela nevánoční recenzi přečtete :-) Beztak je Blogger zaplaven vánočními články a TAGy, takže milovníci těchto článků si už dávno přišli na své. Můj článek se bude týkat odličovacího balzámu Ultrabland od značky Lush a zároveň v něm srovnám odličování pomocí balzámu a odličování micelární vodou.

Musím se vám k něčemu přiznat. Hodně dlouho jsem měla a částečně pořád ještě mám něco jako fobii z mastných věcí na obličeji. Nesnáším hutné výživné krémy, hutné mastné make-upy, olej na obličeji. Párkrát do měsíce přetrpím aplikaci výživné pleťové masky, protože mám pleť sice v T-zóně mastnou, ale tváře jsou sušší a nějakou tu výživu navíc potřebují.

Z tohoto důvodu šlo všeobecně oblíbené odličování oleji či balzámy dlouho mimo mě. Odličovala jsem se micelárními vodami či lehkými pleťovými mléky a pak dočišťovala pleťovou vodou a gelem. Ale pak jsem narazila na dnes již neexistující stránce, která byla věnována kosmetice Lush, na inzerát, kde slečna nabízela 30 ml odličovacího balzámu Ultrabland za 100 Kč. Normálně stojí tento balzám 295 Kč/45 ml a já miluji výhodné koupě, takže jsem se rozmýšlela jen chvilku, a nakonec se rozhodla zkusit šetrnější metodu odličování.

Popis zněl velmi dobře:




Recenze byly také vcelku pozitivní. Už mám Ultrabland dostatečně vyzkoušený, proto je čas na recenzi. 


Ultrabland je velmi mastný. Konzistenci bych přirovnala k tělovému máslu smíchanému s vazelínou. Vůně je zvláštní - někomu voní po medu, někdo si stěžuje, že smrdí. Můj názor je někde uprostřed. Vyloženě mi nesmrdí, ale vůně mi připadá taková mírně zatuchlá. Trošku je cítit jako takové ty staré svíčky, jestli víte, co tím myslím :-) Nicméně to není nic, co by se nedalo přežít.


Ultrabland používám tak, že si navlhčím obličej, rozetřu na něm odličovač, navlhčím si vatový tampon a následně stírám rozpuštěný make-up a nečistoty. Na odlíčení pleti mi vyhovuje výborně, s očním make-upem už je to horší. Jednak je třeba oči dost dřít a hlavně řasenku stírat několikrát, aby byly oči dokonale odlíčené. Když se odličovač dostane do očí, vyloženě to nepálí, ani nemám oči červené, ale je to nepříjemné. Oči jsou po odlíčení takové jako by těžké a unavené, mám pořád tendenci mrkat a zavírat je. Naopak na pleť je opravdu výborný - po odlíčení není ulepená a vysušená, je krásně hebká a hydratovaná. Je ale pak určitě potřeba pleť dočistit pleťovou vodou či gelem, protože balzám neodstraní 100% make-upu a nečistot.


Musím říct, že k odlíčení vypotřebuji o dva velké vatové tampony víc, než když si pleť odličuji micelárkou. Asi by to ale šlo řešit tak, že bych tampony "vymáchala" v teplé vodě a použila je opakovaně, případně bych mohla použít k odlíčení žínku. Každopádně ale odličování Ultrablandem je o dost zdlouhavější a nepohodlnější než odličování micelárkou nebo odličovacím mlékem. Když bych měla tyto dva způsoby odličování srovnat, tak výsledek by byl následující:

ODLIČOVÁNÍ MICELÁRNÍ VODOU
+ je mnohem rychlejší a pohodlnější
+ spotřebuji méně vatových tamponů
+ lépe odlíčí oční make-up
+ odlíčení je takové čistší

- některé micelárky vysušují pleť
- většina micelárek zanechává lepkavou pleť, což mi hodně vadí
- některé micelárky štípou v očích

ODLIČOVÁNÍ BALZÁMEM
+ pro pleť je to šetrnější způsob odlíčení
+ balzám obličej vůbec nevysušuje, pleť je po odlíčení krásně hebká
+ bude skvělé pro suchou a citlivou pleť

- větší spotřeba vatových tamponů
- odlíčení není stoprocentní
- balzám dráždí oči
- proces odlíčení trvá delší dobu a je méně komfortní


Celkové hodnocení:
Odličovací balzám bych doporučila těm, co nenosí moc výrazný oční make-up a mají sušší typ pleti. Oceňuji to, že pleť vůbec nevysušuje a naopak ji krásně vyživí bez toho, že by ji zmastil nebo ucpával póry. Velkou nevýhodou ale je to, že dráždí oči a oční make-up (obzvlášť silně nalíčené řasy) nezvládá odlíčit stoprocentně. Na oči už ho dál používat nebudu, na obličej ano. Znovu si ho pravděpodobně už nekoupím.


Alespoň v závěru článku vám popřeji krásné a klidné Vánoce a šťastný rok 2015 :-)
Určitě mě také zajímá, čím se odličujete vy, a jestli vám vyhovují na odlíčení mastnější balzámy či oleje, nebo dáváte přednost micelárce.

8 komentářů:

  1. Na pleť by se mi líbil, ale do těch očí mě tedy vůbec neláká :D. Já se teď nejradši odličuje micelárkou od Nivei, ta mi vyhouje moc i od Mixy mi pěkně odlíčí oči a neštípe, ale zase je mám pak takové vysušené
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za komentář, Veru :-) Micelárku od Nivey mám v plánu určitě vyzkoušet, na základě recenzí mě taky zaujala.

      Vymazat
  2. Vůbec mě to neláká, úplně vidím, jak bych byla celá upatlaná :D Odličuju se olivovým olejem s vodou a dojedu to micelárkou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ani ne právě, Ultrabland nezanechává žádný mastný film na obličeji :-) Olej jsem si koupila nedávno nějaký dětský, tak ho taky zkusím na odlíčení.

      Vymazat
  3. Taky jsem měla vždycky hrůzu z mastných věcí na obličeji, ale v poslední době jsem si zamilovala oleje od Saloos :) Tenhle balzám mě neláká, protože jsem hrozně líná a micelárka se mi jeví jako pohodlnější :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já si dělám odličovací balzám sama a je to pro mě to nejlepší :-) Mám mastnou pleť a když si balzámem masíruji pleť dlouho, hezky to čistí i póry (ale fakt je třeba si na to udělat čas), líbí se mi, že podle zvolených ingrediencí (konopný olej, tea tree) mi pomáhá na akné :-) Micelárka se mi nikdy neoplatila, vypotřebuju strašně moc tamponků... Holt každému vyhovuje něco jiného :-) (Další důvod, proč nepoužívám micelárku - neumím ji vyrobit :-D)

    OdpovědětVymazat
  5. Ja kombinuju oboji, micku na oci a na oblicej balzam od Balm Balm, je uzasny!
    I tobe vse nej do dalsiho roku a budu se tesit na clanky :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi radost! :-) Komentáře jsou moderované, to znamená, že se zde objeví až poté, co je schválím. Děkuji za pochopení.