pondělí 10. listopadu 2014

Recept: Avokádová pomazánka

Přeji pěkné pondělní ráno ♥

V jednom z dřívějších článků jsem vás žádala o recept na zaručeně dobrou avokádovou pomazánku. Poradily jste mi velmi dobře a já ještě jednou děkuji. Avokádovou pomazánku jsem dělala už třikrát a pokaždé byla výborná. Slovo recept berte s rezervou - připravit avokádovou pomazánku je velmi jednoduché, ale i tak jsem si říkala, že by tento článek mohl být někomu užitečný ;-)

Množství surovin je zcela individuální, zde uvádím množství pro 2 osoby.



Budeme potřebovat:
  • misku, vidličku, nůž, prkénko + něco, v čem rozmačkáte nebo na čem nastrouháte česnek - já mám tohle maličké struhadýlko
  • dvě zralá a velmi měkká (důležité) avokáda
  • 2 lžíce bílého jogurtu
  • šťáva z citronu - přibližně 1 čajová lžička, ale záleží na vás
  • 2 stroužky česneku - kdo má rád ostřejší chuť, může dát víc

No a to je všechno :-) Osobně pomazánku nepepřím ani nesolím, protože prostě nepepřím ani nesolím žádné jídlo :-D Chuť pomazánky je pro mě díky citronu a česneku výrazná tak akorát. Viděla jsem i recepty, kde dalšími surovinami byla například lučina, chilli nebo olivový olej.

Avokádo rozpůlíme a vydlabeme do připravené misky. Pokud je velmi měkké a zralé, jak by mělo být, jde to úplně samo. I pecka jde velmi snadno vyloupnout. 


Dužinu rozmačkáme vidličkou a přidáme lžíci nebo 2 bílého jogurtu. 


Zakapeme šťávou z citronu. 


Oloupeme česnek a 2 stroužky rozmačkáme a přidáme do misky. Ještě jednou důkladně rozmačkáme a promícháme vidličkou. 


A je hotovo :-) 


Pomazánka mi nejvíc chutná na těchto "polystyrénových" chlebíčkách, ale dá se jíst i třeba na opečeném toastu nebo celozrnném chlebu.



Jak vidíte, tak pomazánkou opravdu nešetřím :-D

Věřím, že vás tento recept zaujal, a že ho vyzkoušíte - je to fakt dobrota :-)

5 komentářů:

  1. Zrovna měla jedna slečna na blogu avokádo, tak jsem psala, že taková pomazánka musí být super a ty zrovna přidáš recept :) Díky vyzkouším
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to je pěkná náhoda :-))) Určitě vyzkoušej, je to výborné. Druhou várku mám dnes na svačinu v práci :-)

      Vymazat
  2. Dostala jsem z toho hlad :D Ale v poslední době jsem se pomazánky dost přejedla a zjistila jsem, že jsem schopná jíst avokádo i samotné, jen trochu pokapané citronem :D

    OdpovědětVymazat
  3. Super, vyborna pomazanka, akurat som bola leniva vygooglit recept na toto jedlo. Urcite budem pripravovat.
    Biela Mačka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi radost! :-) Komentáře jsou moderované, to znamená, že se zde objeví až poté, co je schválím. Děkuji za pochopení.