neděle 2. listopadu 2014

Moje aktuální péče o vlasy (mytí, výživa, úprava vlasů)

Přeji vám hezký den, milé čtenářky.

Protože jste pod minulým článkem v komentářích nejvíce hlasovaly pro článek o Mojí aktuální péči o vlasy, dnes vám ukážu, jakou kosmetiku tedy momentálně na vlasy používám. 




Na úvod bych chtěla říct, že moje vlasy jsou od přírody vlnité a hodně suché. Hlavně v pubertě jsem se o ně nestarala moc dobře a dopustila jsem, aby se jejich kvalita hodně zhoršila. Dělala jsem následující chyby:

  • vlasy jsem si často barvila pokaždé na jiný odstín
  • kromě šamponu, kondicionéru a laku na vlasy jsem nepoužívala žádnou další péči
  • nenechávala jsem si zastřihávat konečky
  • vlasy jsem nešetrně rozčesávala
  • vlasy jsem si po každém umytí žehlila nekvalitní žehličkou

Po dvacítce jsem naštěstí dostala rozum :-) Začala jsem se vlasům fakt věnovat a pečovat o ně. Hodně mi pomohlo:

  • přestat si vlasy barvit tak často. Na fotce výše můžete vidět moji přírodní barvu vlasů. 4 roky jsem si vlasy vůbec nebarvila. V pubertě jsem tenhle odstín nesnášela, přišel mi příšerně nudný, ale pak jsem se s ním smířila a nakonec se mi začal i líbit. Vlasy jsem si znovu obarvila před 2 roky a od té doby si udržuji tmavě hnědý odstín vlasů. Vlasy si teď barvím zhruba 2x ročně. Doporučit mohu tuto barvu, která je poměrně šetrná a hlavně nehází nežádoucí zrzavé odlesky.
  • začít používat pravidelně vlasové oleje
  • nežehlit si vlasy po každém umytí. Vlasy se mi od doby, co si je žehlím tak jednou za 2 měsíce, natolik zlepšily, že si troufám říct následující - jestli si myslíte, že když máte kvalitní žehličku na vlasy za 1000 Kč+ a používáte ochranu před teplem, tak jim neubližujete, jste na velkém omylu. 
  • rozčesávat si vlnky velmi šetrně s použitím vlasového oleje
Tohle všechno se mi velmi osvědčilo. Vlasy budu mít asi sušší už napořád, ale jsou na dotek mnohem hebčí a jemnější, a taky se mi o hodně méně třepí konečky.

A teď už ke kosmetice, kterou na vlasy momentálně používám.


  • PŘED MYTÍM

Garnier Ultimate Beauty Oil

Před mytím si do vlasů nastříkám větší množství oleje ve spreji a pak je důkladně rozčešu. Jelikož si vlnky každý den nerozčesávám, tak to jde docela těžce :-D Vlasy si češu vždy jen před mytím. Nakonec se mi to ale vždycky podaří a vlasy jsou sice "parádně" mastné, ale rozčesané. Můžu je jít umýt. Mimochodem, podrobnou recenzi na olej najdete zde. (klik)

  • ŠAMPON

Wella pro series SHINE

Šampon pro lesk vlasů od Welly mi docela vyhovuje. Krásně voní, pění, vlasy krásně umyje. Vlasy jako takové vůbec nevysušuje, akorát jsem si všimla, že mě po něm svědí pokožka hlavy a dělají se mi lupy. Ale to, jak jsem se několikrát zmiňovala, skoro po všech šamponech. Vlasy mi vydrží po umytí tímto šamponem hezké většinou 3 dny, což je pro mě dostačující a vyhovující. Mám vlasy hodně suché, takže pokud by vás zajímalo, zda tento šampon nějak neurychluje maštění vlasů, tak bohužel nemůžu sloužit. Dávala jsem ho na vyzkoušení Like Lady a Life with Sandra, tak se slečny mohou vyjádřit, jak vyhovoval jim na jejich vlasy :-) Já šampon mohu určitě doporučit - pokud tedy nemáte přecitlivělou pokožku hlavy jako já.

  • KONDICIONÉR

Herbal Essences Hello hydration

Tato značka vlasové kosmetiky se u nás před několika lety přestala prodávat, což mě docela mrzelo, protože jsem si ji oblíbila - hlavně šampony. Kondicionér Hello hydration je posledním produktem od Herbal Essences, který doma mám. Líbí se mi světle modrá barva balzámu a příjemná kokosovo-orchidejová vůně. Balzám by mohl být hutnější a výživnější. Vlasy sice docela uhladí, ale ocenila bych, kdyby jeho účinek byl ještě silnější. Kondicionér už bych si znovu nekoupila. Nebyl špatný, ale neohromil mě.

  • OLEJ NA VLASY

L´Oréal Hedvábný olej

Vlasové oleje používám před mytím vlasů, po umytí a často i během dne, abych vlasy uhladila a vyživila. Tento olej krásně voní - tak trochu pánsky, ale je to fakt luxusní vůně. Moc se mi líbí i parádní skleněný obal. Vzhledem k tomu, že mám vlasy hodně suché, ho používám větší množství - 3 kapky, které doporučují v návodu mi rozhodně nestačí. Olej použiji hlavně do spodní poloviny vlasů a maličko dám i k pěšince, aby mi krátké vlásky netrčely. Poté vlasy krátce prosuším fénem a asi půl hodiny je nechám schnout.




  • TUŽIDLO
Lybar Styling mousse (stupeň 4)

Dřív jsem si vlasy po každém umytí vyžehlila, ale teď je nechávám v jejich přirozeném vlnitém stavu. Když jsou vlasy tak ze tří čtvrtin suché, v předklonu do nich vmačkám plnou hrst tužidla. Toto od Lybaru mám doma už několik let a právě ho dodělávám. Moc mi nevyhovuje, protože vlasy hodně slepuje a na dotek jsou pak nepříjemné + se na ně chytá veškerý bordel třeba z peřin nebo prach. Co se týče jeho schopnosti vlasy zpevnit a zdůraznit vlnky, tak na to si stěžovat nemohu. Pokud byste věděly o nějakém tužidle z drogérie, které vlasy tolik neslepuje, tak mi to prosím napište.

Tohle je víceméně z mojí běžné péče všechno. Vlasy si pak už jen zamotám do drdolu a jdu spát. Ráno drdol uvolním, uhladím trčící vlasy ještě troškou oleje a je to :-) Výsledek pak vypadá takhle:


(Tady zrovna ty trčící vlasy moc uhlazené nemám - obvykle si dávám víc záležet :-D)

Z produktů, které používám jen občas, mohu zmínit následující:



  • LAK NA VLASY
Wella Wellaflex Hydro style (stupeň 3)

Lak používám jen občas a víceméně pouze k uhlazení vlasů, když mám drdol. Tento lak od Welly mi moc nevyhovuje, protože vlasy hodně slepuje a ani netuží tak, jak by se mi líbilo. Navíc se mi nějak porouchal aplikátor a lak jde velmi špatně ven.

  • VOSK NA VLASY
Balea Hair wax (stupeň 3)

Místo laku někdy použiji vosk na vlasy od Baley. Mám ho doma už hrozně dlouho, ale pořád krásně voní a funguje, jak má. Samozřejmě to asi nebude nic pro mastící se vlasy, ale mým suchým velmi vyhovuje.

  • KRÉM NA VLASY
Macadamia natural oil Nourishing Leave-In cream

Krém aplikuji do vlasů obvykle v tom případě, že si je zrovna žehlím. Dávám ho jen do konečků, které na pohled zacelí a uhladí. Jinak vlasy hodně zatěžuje, takže dávat ho do celé délky vlasů nedoporučuji.



To je z mé aktuální péče o vlasy všechno. Myslím, že článek byl vyčerpávající :-D Ráda si přečtu, jak o své vlasy pečujete vy, a jaké jsou vaše nejoblíbenější produkty.

21 komentářů:

  1. Taky jsem dříve ke svým vlasům vůbec nebyla hodná, každý den jsem je klidně i 2-3x trápila žehličkou,protože jsem toužila po dokonale hladkých a rovných vlasech. Naštěstí jsem na konci 9 třídy dostala rozum ostříhala si své dlouhé vlasy tehdy asi něco málo do půl zad a zůstaly mi krátké vlasy,které jsem nesnášela,ale věděla jsem, že pro jejich zdraví je to to nejlepší, tak jsem to přežila a kvalita vlasů opravdu hodně stoupla! :) Mám taky hodně suché vlasy,bohužel. Ale s tím už asi nic nenaděláme, můžeme tomu jen předcházet aby to nebylo horší a horší. Moc pěkný článek! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já si vlasy umývám tak 1x za 5 dní, někdy i jednou za týden. Šampon a maska při každém použití. Vyjímečně místo masky kondicionér. Nejvíc používám Redken, Loreal Professionel a Bio Ionic. Pak do vlhkých vlasů dávám vždy olejíček - nejoblíbenější je Bio Ionic, ale vyzkoušela jsem snad všechny a jsou OK. Vlasy většinou nechám volně uschnout, občas foukám, žehlím úplně minimálně párkrát za rok. Olejíček používám i každý den na suché vlasy. Barvím jednou za měsíc na černo, vlasy mi rostou moc rychle a nemůžu barvit míň často. Souhlasím, že největší změna vlasů nastala, když jsem po pubertě konečně přestala žehlit. Teď se starám a používám dražší kosmetiku, protože mi víc vyhovuje, ale jinak s vlasy nic nedělám, ani účesy. Jo a češu kančím kartáčem. A rozdíl je, vlasy mám teď ve fakt dobré kvalitě a rostou jako z vody. Taky je mám od přírody sušší a hrubé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kančí kartáč bych si taky ráda pořídila :-) Mě zatím dražší kosmetika zas tak neoslovila, zkoušela jsem třeba masku od Macadamie nebo mám doma šampon od L´Oréal Professionel a nic extra jsem na tom zatím neshledala.

      Vymazat
    2. Já mám obyč. z DMka, asi za 160 Kč nebo tak nějak a jsem fakt moc spokojená, krásně vlasy rozčeše, netrhá a netahá, pěkně uhladí. Já u šamponů taky rozdíl moc nevidím (vždy musím stejně použít masku a ta je podle mě důležitější), ale u těch masek rozdíl vidím hodně-stačí menší množství a zaručeně mi vlasy zjemní a uhladí, z drogerkových mi vyhovuje jen jedna od Loreal Paris, jinak jsou na mě tak nějak "málo silné" jakoby...

      Vymazat
  3. Jo a starám se i "vnitřně". Jím každý den hrst různých semínek - dýňové, slunečnicové, sezamové, lněné. Pak hrst mixu ořechů a každý den i panáka olivového oleje :) to myslím plně nahradí různé vitamíny na vlasy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Panáka oleje, páni :-) Semínka jsou na kvalitu vlasů určitě dobrá, také jsem to četla.

      Vymazat
    2. No to nejen kvůli vlasům ten olej :D i na trávení je moc dobrý :D jj semínka jsou super, jsou dobrý i na nehty, pleť (bohužel ani u jednoho nějak extra rozdíl nepozoruju, ale u vlasů jooo), jím je už několik let a je to i dobrý takhle na menší sváču :))

      Vymazat
  4. Moc pěkný článek, díky na tipy hlavně tu barvu na vlasy, až by mě popadlo barvení, protože vlasy jsem si barvila asi tak 3x a vždycky jsem se dočkala zrzavých odlesků :(.Já si vlasy umývám tak po 5 dnech a používám šampon, masku nebo kokosový olej nebo nějaký balzám. Vlasy si žehlím tak max. 5x do měsíce :)
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Já taky dlouho sháněla barvu bez zrzavých odlesků, protože mi to nesluší - tahle je fakt bezva, akorát chytá tmavěji než já, ale to asi všechny barvy z drogérie. Kokosový olej taky občas používám :-)

      Vymazat
  5. Já dávala svým vlasům zabrat hlavně na základce. Máma mě brala k hrozné kadeřnici, která mi vždycky ustřihla půl vlasů, tudíž jsem se bála k ní chodit. A když už jsem třeba jednou ročně tu odvahu dostala, samozřejmě, že jsem měla vlasy zničené a ona opět ustřihla většinu. Pak jsem začala chodit jinam, ale neměla jsem páru, jak se starat o vlasy, takže jsem používala většinou jen šampon. Až na střední jsem se začala snažit a myslím, že už mám vlasy v docela dobrém stavu. Akorát mi teď bohužel začaly hodně padat. Jinak super článek a na fotkách Ti to moc sluší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Na některé věci člověk holt přijde až časem :-)

      Vymazat
  6. Vlnité vlasy Ti opravdu moc sluší navíc s kombinací výrazné a krásné rudé rtěnky, prostě krasavice. Děkuji za pěkný článek :-)) at se daří :-))

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné, vlnité vlasy, moc Ti to sluší:-) Já si vlasy nechávám prosvětlovat melíry, asi tak jednou za 3 nebo 4 měsíce, což odnášejí hlavně konečky, takže si je nechávám pravidelně zastříhávat a vždycky musím mít po ruce vlasový olej, teď zrovna používám od Gliss Kuru:-) Byly doby, kdy jsem žehlila vlasy každý druhý den, teď žehlím spíš výjimečně. Své kartáče a hřebeny jsem vyměnila za Tangle Teezer, jeden mám klasický a jeden na mokré vlasy. Vlasy si umývám jednou za 2 nebo 3 dny, pokaždé dávám kondicionér (jinak bych je snad nerozčesala), 1x týdně používám i masku.
    Pokud mám tu možnost, tak vlasy nefénuji a nechávám volně proschnout.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc za hezký komentář :-) Ten olej od Glisskur mám taky moc ráda, na moje vlasy působí přímo zázračně.

      Vymazat
  8. Předem bych chtěla říct, že moc pěkný článek. :) Já si vlasy žehlím bohužel dost často - někdy zvolím i cop, ale to je málo kdy. Jinak je mám jako lev Alex a to ani vlnité, ani rovné. :D Každopádně vždy čas od času do nich dám kokosák a hned je poznat změna. :) Ale přijde mi, že čím víc jim člověk dopřává, tím toho víc chtějí. Takže momentálně se toho snažím používat co nejmíň. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :-) Částečně souhlasím, částečně ne. Určitě si myslím, že není dobré toho na vlasy plácat tunu najednou - třeba dát balzám, pak ještě masku, olej, nějakou nesmývací péči atd. Ale zas na druhou stranu podle mě, když někdo použije jen šampon a pak už nic, a ještě si vlasy např. fénuje nebo žehlí, tak je nemůže mít zdravé a v pořádku. Na pohled tak sice možná mohou vypadat, ale to je tak všechno.
      Jinak kokosák taky občas používám, ale na moje vlasy a hlavně pokožku hlavy nějak nefunguje.

      Vymazat
  9. Já chci mít tvoje vlnité vlasy <3 Co se týče vzorku šamponu tak se na něj teprve chystám, takže zatím bohužel nic říct nemohu, ale na svědění a lupy netrpím, tak snad to bude fajn.

    OdpovědětVymazat
  10. Tak šampon jsem vyzkoušela. Moc hezky voněl - i při mytí vlasů i po umytí vlasů byl z vlasů cítit. Jestli jsou po umytí vlasy nějak více lesklé - to si netroufám tvrdit - používala jsem na to i kondicionér atd, takže by názor asi nebyl objektivní. Lupy a suchou pokožku hlavy jsem měla stále. Takže bych řekla, že je to takový průměrný šampon, co krásně voní :) :) Děkuji za vzorek :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi radost! :-) Komentáře jsou moderované, to znamená, že se zde objeví až poté, co je schválím. Děkuji za pochopení.