neděle 3. srpna 2014

Co se u mě změnilo v souvislosti s blogováním

Přeji vám pěkný slunečný den.

Právě teď jsem se spontánně rozhodla napsat tento povídací článek :-) Ráda bych se s vámi podělila o pár věcí, které se u mě změnily od doby, co jsem začala sledovat kosmetické blogy a psát svůj vlastní blog.

Začala jsem nakupovat kosmetiku ve velkém a používat nové produkty



Dřív jsem si koupila nový šampon, až když mi začal docházet ten stávající. Měla jsem jednu řasenku, oční stíny v tužce, pudr a lesk na rty. Nezajímaly mě tvářenky, rozjasňovače, rtěnky a dokonce jsem nevlastnila ani make-up. Tím "dřív" myslím dobu přibližně před 3 roky. Od doby, co se pohybuji v blogosféře, mě baví zkoušet stále nové a nové kosmetické produkty a rozhodně si už s jedním šamponem nevystačím :-) Mám samozřejmě mnohem víc kosmetiky, než potřebuji. Jen zásoby sprcháčů a mýdel mi vystačí minimálně na 2 roky dopředu. Uvědomuji si, že je to svým způsobem zbytečné takto hromadit kosmetiku, a že se mi může začít i kazit - ale zkrátka mě to baví :-)

Uvědomila jsem si, že každý koníček je důležitý
Ještě před 2 roky jsem se za svou zálibu v kosmetice tak trochu styděla. Neměla jsem nikoho v okolí, koho by kosmetika zajímala tak jako mě, a neměla jsem se o své poznatky a zkušenosti s kým podělit. Také jsem často slýchala názory typu "Co je jako zajímavého na psaní o kosmetice" a "Měla by sis najít hodnotnější koníček". Teď už se s těmito názory neztotožňuji. Proč by měl být jeden koníček důležitější než jiný? Někdo se rád vrtá v motorech, někdo ve volném čase běhá a já zkrátka sleduji videa a články o kosmetice. Teď jsem dokonce na tento svůj koníček hrdá a když někde čtu, že např. blogerka chce zrušit blog, protože se obává, že by jí to mohlo překážet v budoucím zaměstnání, vrtím nechápavě hlavou.

Další věc je, že já jsem nikdy vlastně žádný dlouhodobý koníček neměla. Když mě něco už začalo bavit, vydržela jsem u toho chvilku. Kosmetika je v podstatě první koníček, kterému se věnuji déle než pár měsíců. Jsem moc ráda, že jsem konečně našla ten pravý koníček pro sebe.

Vyzkoušela jsem dražší kosmetiku a chodím do "lepších" obchodů



Před pár lety jsem používala výhradně kosmetiku z drogérií, případně z katalogů Avon/Oriflame. Jít do Sephory pro mě bylo nepředstavitelné - styděla jsem se a bála se, že tam budu za blbce. Díky sledování kosmetických blogů a videí jsem načerpala teoretické znalosti, utříbila si vkus a dnes už mi vůbec nedělá problém jít třeba do Lushe či L´Occitanu a říct, co chci, případně klidně jen požádat o vzorek.

Toto byly pozitivní změny :-) Co se týče těch negativních, tak jsem našla dvě.

Utrácím za kosmetiku opravdu hodně peněz
Vzhledem k tomu, že můj současný příjem je dost nízký (v porovnání s tím, na co jsem byla zvyklá dřív), bohužel s penězi vycházím jen tak tak. Zaplatím vše, co je nutné (jídlo, autobus, telefon atd.), a zbytek "rozfrcám" většinou za kosmetiku. Pořád si říkám, že už opravdu začnu šetřit, ale jen vejdu do drogérie, předsevzetí je to tam :-D Jediné, co na mě zabírá, je obchodům se vyhýbat a jít tam jen jednou týdně za odměnu. Nevím, jak bych to dělala, když bych musela platit nájem, nebo měla třeba výdaje za auto a za domácnost.

Trávím většinu času u počítače
Ačkoli jsem psala, že každý koníček stejně důležitý jako jakýkoli jiný, tak si myslím, že lidé, které baví třeba sport nebo zahrádkaření, mají výhodu v tom, že velkou část svého volného času tráví venku na čerstvém vzduchu. Já sedím v práci celý den u počítače a jakmile přijedu domů, zasednu zase ke svému počítači a sleduji nové články a videa. O víkendu doháním resty a také se věnuji focení a psaní svých vlastních článků. Pak se "divím", že mě neustále bolí záda a hlava a roste zadek, že :-D Jenže... jak to udělat? Někdy mi  i přijde, že den strávený u počítače je promrhaný den... Navíc si u počítače nevytvořím moc sociálních vazeb, což je asi škoda.



Moc ráda si přečtu, jestli také na sobě pozorujete změny v souvislosti s blogováním, nebo je to pro vás jen okrajový koníček, který vás nijak neovlivňuje :-)

14 komentářů:

  1. Já jsem hrozně ráda, že jsem si tenhle koníček našla, protože opravdu je to jedna z mála věcí, která se mě drží delší dobu jak jen pár měsíců :). Každopádně jsem kvůli blogu začala víc utrácet, místo toho, abych si od něčeho vzala jeden odstín, vezmu si dva, abych měla delší článek :D. Nad focením, upravováním fotek a sepisováním vět také trávím více času, než by bylo zdrávo, ale moc mě to baví a je fajn mít kam utéct od každodenního shonu :).

    OdpovědětVymazat
  2. Neuvěřitelné, ale mám to stejně v každém bodě :D Jen to utrácení mám jinak s tím, že veškeré výdaje na kosmetiku jsou od rodičů, z kapesného, z peněz k narozeninám od babičky atd. Ale i tak nerada utrácím a snažím se to omezovat. Naštěstí běžně na svých každodenních trasách žádnou drogerii nemám a jsem docela líná si zaházet. Ale když už někam vlezu, tak to stojí za to :D A co se týče bodu trávení času u počítače, takhle o prázdninách jsem hodně venku, ale během školy taky moc na vzduchu nejsem. Ale přes všechna tahle negativa svůj blog miluji, a kdybych měla kosmetiku zkoušet jen tak a nepsat o tom, už by to nebylo ono :) Jen si říkám, že trávím hodně času v koupelně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D Tak to jsem ráda, že jsme na tom podobně :-) Počkej, až si budeš vydělávat, to bude s tím utrácením ještě horší :-D Jinak já taky nemám drogérii úplně na trase, ale moc si nezajdu, když tam budu teoreticky chtít jít :-D

      Vymazat
  3. Tak to máme stejně :D :) Mně ještě do toho taťka neustále říká, že mě ta kosmetika sežere a vypadají mi vlasy a tak :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mně taky :-D Kdykoli se zmíním o nějakém zdravotním problému, tak mi řekne "to máš z těch tvejch krémů" :-D

      Vymazat
  4. Taky si furt řikám, jak budu šetřit a nebudu zbytečně utrácet za kosmetiku, kterou zatím nepotřebuju. Pravda, dříve jsem také takové zásoby neměla. :)
    Beauty of pink

    OdpovědětVymazat
  5. myslím že by měla být ve všem rovnováha.....přečti si něco o "patologické závislosti":-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A na čem bych měla mít závislost? :-)

      Vymazat
    2. Milá Lenko,odpověď je v tvém článku....ale když nejde o život :-))

      Vymazat
  6. Ty brďo.. koho mi to připomíná.. hm.. jo počkat MĚ! Jen ty "lepší" obchody nevyhledávám. Co se týče toho čerstvého vzduchu.. Já si beru alespoň noťas ven na zahradu a kochám se venkovským smradem a pohledem na naší velkou vesničku. A zadek se mi zmenšil, protože zatímco ty sedíš v práci tak já měla čas na to běhání :-P

    OdpovědětVymazat
  7. Za kosmetiku utrácím taky hodně, hrůza :D. Do Lushe a L'Occitane chodím taky ráda, ikdyž s tím žádáním o vzorek mám ještě pořád problém :D. Ale brzo snad poprosím prodavačku v Sephoře o vzorek nějakého makeupu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mohu doporučit L´Occitane na Andělu, dávají hodně vzorků i bez nákupu :-) V Lushi jsem se moc s přívětivými prodavačkami nesetkala, i když jsem tam nechala tisícovku, paní se tvářila, jako by mi ten jeden vzorek, který jsem si vyžádala, dávala ze svého. V Sephoře jsem se nejdřív také necítila nejlépe, ale stačí si nechat ukázat make-up podle svého vkusu a poprosit o vzorek :-) Dávají sice maličké množství, ale na vyzkoušení to stačí.

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi radost! :-) Komentáře jsou moderované, to znamená, že se zde objeví až poté, co je schválím. Děkuji za pochopení.