čtvrtek 24. července 2014

Dnes nekosmeticky a soukromě - moje prosba na vás

Hezký večer přeji. Dnešní příspěvek nebude výjimečně o kosmetice. Chtěla bych se vás totiž na něco zeptat :-) Můj dotaz zní:

Z ČEHO ČERPÁTE ENERGII, KDYŽ SE CÍTÍTE FYZICKY A PSYCHICKY VYČERPANÉ?

Abych vám napsala, co se děje. Pracuji v kanceláři od půl 11 do 17. Takže se nejedná vůbec o fyzicky náročnou práci, spíš někdy psychicky, ale většinou se to dá. Během pracovního týdne vstávám v půl 9, o víkendu tak v 9. Spím dost - každý den 8-9 hodin. Problém je v tom, že se cítím totálně vysátá a vyčerpaná. Ráno jsem prakticky hned po probuzení unavená a zívám do té doby, než si koupím kafe nebo energy drink. Pak už je mi dobře a únava přichází až tak kolem 16. hodiny. Domů přijedu v 19 hodin. Nemám absolutně sílu nic dělat, takže se většinou jen najím, umyju, přečtu si články na blozích, zkouknu jedno video nebo jeden díl seriálu a jdu si lehnout. Usínám ale stejně až kolem půlnoci. Věčně mě bolí hlava, mám suché oči, sucho a divnou pachuť v puse. Ačkoli jím mnohem méně než dříve, přibrala jsem a cítím se hrozně nafouklá. Jsem pořád nervózní a vzteklá.


Nechápu, z čeho proboha jsem tak vyčerpaná? Doma víceméně žádné povinnosti nemám, vrátila jsem se po několika letech bydlet domů k rodičům, takže si max. uklidím pokoj, umyju nádobí či koupelnu atd., ale nic únavného prostě nedělám.

Tak se vás chci zeptat, jestli se vám nestalo někdy něco podobného? Že byste se cítily vyčerpané a totálně bez síly bez nějakých zjevných příčin. Budu moc ráda za každý příspěvek.

29 komentářů:

  1. Stává se mi to také a to dost často, nicméně furt tak nějak nevím jak správně relaxovat.. :D Nejvíce mi vždycky pomůže hudba kterou miluju a můj pes který mi dá tolik energie jako nikdo, nebo relaxuji ve vaně.. Ale jinak, nic moc :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hudba mě taky někdy nakopne, když si pustím písničky během cesty autobusem do práce, tak je fakt, že se mi nálada trošku zlepší... relax ve vaně mám taky moc ráda :-)

      Vymazat
  2. Jednoznačně sport. Jdu si zaběhat ráno před prací, začnu svůj den jinak než prací a je mi lépe. každopádně mě má práce baví a mám ji ráda. Možná příčina může také být nedostatek některých vitamínů nebo minerálů (pokud se nepletu, železo má na únavu nějaký vliv :-)). Držím palce ať to přejde!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. Ohledně vitaminů zapátrám, díky za tip :-) Sport mě taky právě napadl, ale prostě nemám energii jít ani ven s tím psem, motá se mi hlava, mám mžitky před očima atd. :-(

      Vymazat
  3. Stává se mi to také a bohužel dost. Já jsem k tomu, že jsem unavená taky nepříjemná, což není moc dobrá kombinace. :D Člověk si musí v takové době dopřávat co má rád a snažit se nespadnout do rutiny. Nebo alespoň částečně. :) Já přemýšlím, že začnu s jogou, protože hodně lidem to odbourává stres a nervozitu no a navíc pro sebe člověk alespoň něco dělá. :) Stejně ale nic nenahradí ten pocit, přijít s napěchovanou peněženkou do DM! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D Ta poslední věta mě pobavila :-D Mám stejný pocit, když jdu do Rossmannu, nakupuju tam mnohem radši :-)) Jóga je určitě výborný nápad, já mám zase takovou svoji sestavu na protahování svalů, to je taky fajn.

      Vymazat
  4. Zrovna mám tuto krizi taky, ale u mě je to trochu jiné.. Vstávám v 5:40, v pul sedmé už jsem v práci, končím kolem páté večer. Přístí týden budu chodit do práce od 6 ráno tak do 7 večer.. Takže jsem úplně hotová, psychicky, navíc mám ještě nějaké zdravotní problémy a hlava mě bolí také stále. Navíc mi nechutná jídlo, třeba dnes jsem měla jen nektarinku.. Z práce mám už i noční můry..
    Moje nejbližší dovolená je až 18.8. jeden týden, dva mi nikdo nedá a už teď vím, že 19.8. budu muset do práce..
    A na tvou otázku jak relaxuju.. písničky, běh a vana, jednou za čas si dojít na masáž.. Každý relaxuje jinak..
    Přeji ti, aby si brzy našla jak se načerpat energií

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se nedivím, u tebe je ta únava naprosto pochopitelná :-( Držím palce, ať si aspoň tu krátkou dovolenou užiješ podle svých představ.

      A moc děkuji.

      Vymazat
  5. Když mi bylo čtrnáct, byla jsem tak unavená, že jsem přišla ze školy a šla jsem spát, vzbudila jsem se, koukla na telku a šla zase spát, ráno do školy a pak zase spát... mám hypofunkci štítné žlázy, při čem se také přibírá na váze. Tímto tě nechci děsit, ale v mém okolí je spousta lidí, kteří mají stejný problém jako já. Zkus si najít na netu příznaky a uvidíš, zda to na tebe sedí nebo ne :-) A ještě jednou: Neděs se!!! :-D
    Na druhou stranu, pokud to je jen únava, což je dost dobře možné, tak zkus jít do přírody, pít zelený čaj, číst knihu, odpočinout si od techniky, nebo pokud chceš relaxovat aktivně tak běhání :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě nenapadlo, kouknu na to. Moc děkuju, neděsím se, neboj :-D Když jsem byla na střední, tak jsem to měla také tak - přijela jsem ze školy a musela jsem jít okamžitě spát, pak jsem se na chvíli vzbudila, fungovala a pak šla zase spát. Ale pak to přešlo, na VŠ bylo vše v cajku, pak pár let taky a teď mě to zas přepadlo zhruba před měsícem. S tím sportem zkusím začít o víkendu, to nejsem až TAK unavená. Díky za tipy :-*

      Vymazat
  6. Já jsem tohle zažívala jen v psychicky náročných situacích... A vždycky mi nejvíc pomohlo prostě vypnout.. :) Být s veselými lidmi... :) Udělat si beauty odpoledne :) Číst si :) Poslouchat oblíbenou muziku :) Prostě dělej, co tě udělá šťastnou! :) A věřím, že Ti potom bude lépe :)
    Přeji, ať se Ti podaří z toho dostat :) Dokážeš to! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Psychicky náročných situací jsem v poslední době zažila víc než dost, teď snad už bude klid...
      Děkuju moc za tipy i za povzbuzení.

      Vymazat
    2. Tak nejsi vyčerpaná z toho? A ještě jsi nestihla získat síly?

      Vymazat
  7. Já bych taky zkusila zajít k lékaří, krevní testy, jestli ti něco nechybí. Jinak určitě překonat se a jít se proběhnout nebo projít na čerstvý vzduch, čověka to nakopne:-) a v neposlední řadě, což pozoruju v rámci současného raw experimentu - změna stravy - čím víc živého budeš jíst, tím živěji se budeš cítit:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. Tvoje raw experimenty sleduju :-) Já sice takhle nejím (i když tomu fandím), ale třeba ovoce a zeleniny mám si myslím dost, ráda jím také třeba tuňáka, kysané nápoje a tak...
      Zítra tedy zkusím jít do přírody, až přijedu domů :-) Ty krevní testy - moc nevím, kam na to jít? Stačí k praktickému lékaři?

      Vymazat
    2. JJ! Jednou za rok máš na ně od pojišťovny nárok zdarma u praktického lékaře, normálě řekni, že ti není dobře a nevíš čím by to mohlo byt, ať ti na to mrknou:-)

      Vymazat
  8. Také si připadám dost unavená a i si jdu během dne párkrát lehnout, vždy, když mám největší energii, tak je to v situaci, kdy se nemůžu zvednout a jít se hýbat. Pomohl mi detoxikační den, tak bys to možná také mohla zkusit, pár dní být jen na ovoci a zelenině, relaxovat a třeba by to pohnulo i s tou váhou :). I já se na detox teď chystám, protože zatím se celé léto skoro pořád jen válím :D.

    OdpovědětVymazat
  9. A nejsi třebas ve stresu? To může být nedostatek hořčíku, zkus ho a za to nic nedáš :)

    OdpovědětVymazat
  10. tak ako koment vyssie - ked uz pri troch detoch nevladzem a som na vsetkych dost ostra tak nasadim horcik a tiez zelezo - to mi na vycerpanie tiez dost pomaha. Celkovo pridam nejake doplnky stravy - myslim, ze sa stravujem vcelku zdravo a pestro, ale jednoducho obcas to telu nestaci, tak pridam magnezium, cecko, zelezo prip. zinok....

    OdpovědětVymazat
  11. Zkus zařadit do svého dne nějaký pohyb Leni. Věř mi, že tohle ti určitě pomůže - jednak ti to dodá více energie a jednak se opravdu budeš cítit lépe. Jestli chodíš až na 11 hodin, tak máš celé dopoledne na to, aby jsi si nějak zasportovala. :) Pak taky hlavně správná strava -ráno opravdu výživná snídaně, dobrý oběd, pak nějaká ta svačina a lehká večeře. :) Jednu dobu jsem se cítila naprosto stejně, jako ty teď. A až tohle mi pomohlo. :) Hodně štěstí!
    W.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chodím na půl 11, ale dojíždím, takže vstávám už v půl 9. Když bych vstala třeba v půl 7 a šla cvičit, tak nevěřím, že mi to pomůže, protože bych zase byla nevyspalá (6 hodin spánku mi nestačí).
      Na stravě bych měla zapracovat, v tom máš pravdu, a děkuju za tip :-) Já moc nesnídám, pak oběd většinou nestíhám a spíš jím hodně v druhé polovině dne, což by mělo být naopak.

      Vymazat
    2. aj v nesnidani je možno chyba - neviem si predstaviť odist z domu bez ranajok. A ranne cvičenie ta veru naštartuje, keby ja mám na to čas, tak cvičim ráno.

      Vymazat
    3. Já taky byla zvyklá snídat a snídám i teď, jen míň. Bohužel to je způsobeno nervy, které mám v práci, prostě se mi po ránu zvedá žaludek a chleba atd. do sebe jednoduše nedostanu.

      Vymazat
  12. Keď sa cítiš unavená hneď po prebudení tak je to z nedostatku železa- mala by si si dať vyšetriť krv, kde to zistia :D A keď nie tak skús do jedálnička zaradiť horčík :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, hořčík a železo určitě zkusím :-)

      Vymazat
  13. Juuuj čo by som dala za 6 hodinovu pracovnu dobu! Ja vstavam denne medzi piatou a šiestou, v práci som od pol osmej do nejak štvrtej, piatej. Teda 8 - 9 hodin. A všimla som si, že unavu sposobuje to teplo, čo teraz je. Máte v práci klimu? My áno a ked ju mam celý den zapnutú, tak aj domov pridem v pohode, neunavená. Ale ked nie je zapnutá, tak pridem vyštavená, už cestou z práce zaspávam a potom sa mi nič nechce.
    Podla mna to aktuálne proste sposobuje teplo. Skus pit viac vody, jest ovocie, zacvičiť si, aj ked sa ti možno nechce, ale preberie ta to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, dosud jsem dělala jen dvanáctky, noční atd., takže za toto jsem opravdu ráda. Ale zas je to "vyváženo" mnohem menším příjmem...
      Klimatizaci nemáme, ale je tam celý den chladno i když je venku vedro.
      Děkuji za tipy :-*

      Vymazat
  14. Ja myslim, ze je to hodne i o te psychice, byvam tak unavena, kdyz jsem psychicky vystavena (pracuju jako psycholozka :-) a nejvic mi pomaha sport, pokec s kamoskama u vina a taky to, hlavne si najdi neco, co te fakt bavi a i kdyz se citis unavena tak se zkus prekonat a jdi se treba projit, to te fakt povzbudi a tak jednou tydne si to lenoseni doprej jako odmenu :-) jinak strava a vitaminy jsou taky hodne podstatne. Marketa

    OdpovědětVymazat
  15. Když pracuju psychicky, jsem vyřízená mnohem víc, než po fyzické práci. :-( Zjistila jsem, že paradoxně pomůže se přemoct a jít ven, třeba běhat nebo aspoň projít. člověk přijde na jiné myšlenky. A myslím, že náročná je jakákoliv změna - byť třeba směrem k pohodlnějšímu životu u rodičů, tak třeba to bylo spojené s nějakou nutnou událostí (jakože odstěhování mělo třeba nějakou nepříjemnou příčinu, rozchody a tak - jestli už to tu bylo napsáno tak se omlouvám, diskuzi jsem proletěla) a pak to neseme s sebou dál.
    Kamarádka z medicíny mi říkala, že v mozku je centrum, které vyhodnocuje fyzickou aktivitu způsobem "sedím, nic nedělám ---> dej příkaz k usnutí" a "pohybuju se, něco dělám ---> dej příkaz k bdění". Což odpovídá tomu, že práce u stolu a hlavou člověka hodně unaví. Takže když už nemůžu, chodím na ty procházky, např.vystoupím o zastávku dřív a dojdu si to.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi radost! :-) Komentáře jsou moderované, to znamená, že se zde objeví až poté, co je schválím. Děkuji za pochopení.