pondělí 9. června 2014

Můj tip na přírodnější (a levný!) šampon z drogérie

Už několikrát jsem ve svých článcích psala, že mě dlouhodobě trápí citlivá, svědící a občas i zarudlá pokožka na hlavě a dělají se mi také lupy. Někdy je to horší, jindy zas téměř v pořádku, a já jsem stále nepřišla na to, co přesně (kromě kosmetiky) má na citlivost pokožky na hlavě vliv.

Co se kosmetiky týče, vylučovací metodou jsem zjistila, že mé pokožce nesvědčí obsah silikonů a sulfátů v produktech. Ve své sbírce jsem bohužel neobjevila ani jeden šampon bez sulfátů, proto bylo jasné, že si nějaký musím pořídit. Na jednom z mých sledovaných blogů jsem četla pozitivní recenzi na šampony Alterra, z nichž jeden byl určen přímo na citlivou pokožku hlavy - konkrétně šampon s mandlí a jojobou. Shodou okolností měli zrovna v Rossmannu na šampony od této značky akci a mě vyšel zhruba na 35 Kč.



Šampon po přičichnutí k lahvičce moc pěkně voní - jako přezrálé meruňky. Při mytí se vůně vytrácí a na vlasech vůbec nezůstává. Šampon má gelovitou konzistenci a je průhledný. Pění tak o třetinu méně než běžné šampony, ale PĚNÍ. Myslím si, že pro ty, kteří přírodnější šampony nechtějí používat protože nepění, by tohle mohla být ta správná volba. Šampon sice neobsahuje klasické sulfáty SLS a SLES, ale přesto v něm pěnidlo je, a to Coco-sulfát. Upřímně řečeno nevím, co si o Coco-sulfátu myslet. Četla jsem jak názory, že funguje stejně jako "obyčejný" sulfát, tak i to, že tolik škodlivý není a vlastně je úplně v pořádku, když ho šampony obsahují.


Při hodnocení mycích schopností můžu říct, že jsem se šamponem spokojená tak napůl. Na běžné mytí funguje velmi dobře. Když si vlasy myju třeba po 4 dnech, nebo je mám nalakované, musím je umýt 2x, aby byly čisté, ale to i s jinými šampony. Kámen úrazu je v tom, že tento šampon neumí vymýt z vlasů kokosový olej, který na ně i na pokožku hlavy často používám. I když vlasy 2x důkladně vydrbu a použiji větší množství šamponu, zůstanou stále těžké a zplihlé. Jiné šampony mi olej v pohodě vymyjí. 

Jak už to u přírodnějších šamponů bývá, vlasy jsou po opláchnutí hrubé a takové pogumované. Není to moc příjemný pocit, ale dávka kondicionéru nebo masky to spraví. 



Jestli pomáhá podrážděné vlasové pokožce - to nemohu potvrdit, ani vyloučit. Vypoužívala jsem již téměř celé balení a moje vlasová pokožka je ve stejném stavu jako kdykoli jindy.



Pokud hledáte levný a přírodnější šampon z drogérie a neřešíte s vlasy nebo pokožkou hlavy žádný závažný problém, myslím si, že by pro vás šampon Alterra mohl být tou správnou volbou. Mají více druhů, viděla jsem například ještě šampon na objem. Běžná cena šamponů je 50 Kč, ale docela často na ně bývají akce.

Zaujala vás (docela opomíjená značka v drogériích) Alterra? Jaký je váš nejoblíbenější šampon? :-)

6 komentářů:

  1. Já mám Alterru docela ráda, i když jako všechno má dobré i špatné produkty (denní krém je hrozný, k tomu se časem na blogu taky dostanu). Ale s šampony jsou spokojená. Klasické sulfáty mi dělají na hlavě šupinky suché kůže, coco-sulfát ne. Takže za mě je to o něco šetrnější. (A možná proto to to hůř zvládá ten olej...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také si myslím. Nicméně ten olej nepoužívám denně a na běžné mytí je šampon fajn, takže jsem s ním také ve finále celkem spokojená ;-)

      Vymazat
  2. Asi zkusím, až spotřebuji nějaké zásoby :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ja túto značku nepoznám..

    pls follow me:
    http://anahjalliyah.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  4. Mně vadí poslední dobou ty klasické sulfáty. Tento ale vypadá nadějně, určitě vyzkouším! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Po shlédnutí tohoto článku jsem si pořídila v Rossmannu v akci tenhle šampon, akorát meruňkový :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi radost! :-) Komentáře jsou moderované, to znamená, že se zde objeví až poté, co je schválím. Děkuji za pochopení.