čtvrtek 23. ledna 2014

Srovnání pleťových vod od Nivey

Ahoj. Dnešní článek bude srovnáním dvou pleťových vod od značky Nivea. Konkrétně se jedná o Osvěžující čisticí pleťovou vodu s výtažky z lotosu a vitamíny a Čisticí vodu Stay clear obohacenou o mořské minerály. Obě jsou z řady Nivea Visage. Abych nemusela vypisovat celé dlouhé názvy, v článku o nich budu psát jako o Lotosové vodě a Stay clear vodě. Obě vody používám většinou při ranním čištění pleti. Lotosovou vodu jsem koupila v Bille asi za 90 Kč a Stay clear vodu mám z Rossmannu. Stála kolem 80 Kč. 


Pleťové vody budu hodnotit v následujících kategoriích:
  • složení a vůně,
  • reakce mé pokožky při čištění,
  • reakce mé pokožky po čištění
  • a výsledný efekt.

SLOŽENÍ A VŮNĚ


Přiznám se, že jsem nemohla přijít na definici parfemace obou vod. Nakonec po poradě se ségrou jsme vyšpekulovaly, že Lotosová voda voní trochu jako krém na opalování a zároveň je v ní hodně cítit alkohol. Stay clear voda voní mnohem jemněji. Vůně je nasládlá a mně i ségře připomíná parfém od C-Thru s názvem Emerald.

Co se složení týče, tak je mi sympatičtější Stay clear voda, protože neobsahuje tolik alkoholu. Je obohacena o panthenol a mořskou sůl. Lotosová voda obsahuje alkohol hned na druhém místě. Ve složení nalezneme také panthenol a dále například avizovaný výtažek z lotosu.

V této kategorii je pro mě vítězem Stay clear voda.

REAKCE MÉ POKOŽKY PŘI ČIŠTĚNÍ


Stay clear voda je mnohem jemnější než Lotosová voda. Má za úkol předcházet černým tečkám a pupínkům, čistit a minimalizovat póry a odstranit nečistoty, aniž by pleť vysušovala. Co víc si přát, že? :-D Samozřejmě tyto sliby jsou přehnané. Voda ale skutečně vůbec nevysušuje na obličeji nepálí, ani nedělá jinou neplechu. Občas ji použiji i na oční okolí a vše je v pořádku.


Lotosová voda slibuje jemně dočistit, rozjasnit a hydratovat pleť. Voda je kvůli množství alkoholu ve složení poměrně agresivní. Nemám příliš citlivou ani suchou pleť, přesto mě obličej  při čištění touto vodou trochu pálil a nemůžu si pomoct, ale voda mi přijde velmi chemická. 

Na základě důvodů viz výše i v této kategorii vítězí Stay clear voda.

REAKCE MÉ POKOŽKY PO ČIŠTĚNÍ
Stay clear voda není vůbec agresivní. Pleť mám po vyčištění touto vodou lehce ulepenou, ale to mám snad po úplně všech pleťových vodách. Možná si to jen vsugerovávám :-) Ale zkrátka si obličej vždy po vyčištění oplachuji čistou vodou. Pleť je vyčištěná dostatečně, ale hloubkové čištění pórů čekat nelze.

Po vyčištění Lotosovou pleťovou vodou mě obličej občas trochu pálí a je ulepený, proto je pro mě i v tomto případě nutností ho po vyčištění opláchnout čistou vodou. Pleť je vyčištěná velmi dobře, ale někdy je i poměrně vysušená a napjatá. Zvláště ve dnech, kdy je pleť např. kvůli mrazu podrážděná a citlivá, se této vodě vyhýbám.

V této kategorii jasně vítězí Stay clear voda, protože je mnohem jemnější a vhodnější pro mou pleť.

VÝSLEDNÝ EFEKT
Z toho, co jsem napsala, je zřejmé, že jsem si víc oblíbila Stay clear vodu. Kdybych neměla doma tolik pleťových vod a dalších "čističů", klidně bych si Stay clear vodu koupila znovu. Je to zejména z toho důvodu, že je čištění touto vodou pro moji pleť mnohem příjemnější. Mám sice smíšenou pleť s dost mastnou T-zónou, ale ani tak ji nepotřebuji mít totálně odmaštěnou a vysušenou. Dnes už si dávám na alkohol ve složení kosmetiky pozor, ale dřív jsem to moc neřešila, což je důvod, proč se takhle moc alkoholová pleťová voda u mě vůbec objevila. 

Máte zkušenost s některou z uvedených pleťových vod?

6 komentářů:

  1. Já se vodám od Nivey docela vyhýbám od té doby, co mi odličovač stejné značky málem vyžral oči. :) Ale jinak proč ne. Jen mě trochu překvapil Aluminium chlorohydrate ve složení, nakonec jsem se ale dočetla něco o stažení pórů. No, aspoň jsem si nastudovala zase něco nového, že ano. :) Každopádně je mi asi taky sympatičtější voda Stay clear. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se přiznám, že Niveu na obličeji taky moc nemám ráda. Vyhovuje mi jedna maska a vyzkoušela jsem ze vzorečku pleťový krém s trochu přírodnějším složením z řady Pure and natural, který mě hodně zaujal, ale jinak mi Nivea přijde dost agresivní a chemická. I když třeba zas kamarádka, která má velmi citlivou a suchou pleť používá pleťovou kosmetiku pouze od Nivey a nemůže si ji vynachválit.
      Za info o Aluminium chlorohydrate děkuji, netušila jsem, o co se jedná.

      Vymazat
  2. Já od značky Nivea nic moc nepoužívám. Teď jsem si koupila asi před měsícem šampon na vlasy, který chci pořádně otestovat, jinak nic moc od zn. Nivea nemám. Pár výrobků mě láká, tak uvidíme, třeba jednou vyzkouším něco podobného jako ty. Ale zatím mám oblíbenou pleťovou čistící vodu Garnier, mám ji po několikáté a velmi mi vyhovuje, takže asi neplánuju vyměnit. U zn. Nivea se mi však líbí většinou jednoduché, výstižné obaly.

    OdpovědětVymazat
  3. Musím říct, že jsem od Nivei neměla nic dosd dlouho, kromě kosmetiky na opalování :)

    Nicole blog

    OdpovědětVymazat
  4. Pleťové vody celkově vůbec nepoužívám, asi bych měla začít :).

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi radost! :-) Komentáře jsou moderované, to znamená, že se zde objeví až poté, co je schválím. Děkuji za pochopení.