pátek 17. ledna 2014

Moje první zkušenost s Yankee candles

Ahoj. Dnešní článek bude hoodně dlouhý a nekosmetický. Podělím se s vámi o svou zkušenost s nákupem v e-shopu Yankeesvicky.cz a celkově o své první dojmy ze svíček a vosků, které jsem si objednala. Přeji příjemnou zábavu :-)

Na e-shop Yankeesvicky.cz jsem poprvé narazila, když jsem hledala informace o vonných voscích, které jsem si koupila v obchodě. Zaregistrovala jsem se na jejich stránkách a nedávno mi přišel e-mail s informací o povánočním výprodeji. A už jsem byla ztracená :-D Měla jsem v plánu si Yankee svíčky objednat, ale původně jsem si je chtěla dát za odměnu, až najdu práci. Ale téhle slevě jsem nemohla odolat. Naštěstí jsem si svíčky objednala včas, další den už to na e-shopu bylo hodně přebrané. A co že jsem si to objednala?


Objednávala jsem 9.1., 10.1. zaplatila a 16.1. mi balíček přišel. Poštovné jsem neplatila, protože jsem si objednala zboží za více než 1500 Kč. Balíček přišel velmi pečlivě zabalený v pevné krabici a uvnitř byl asi kilometr bublinkové fólie. Přesto mi bohužel má první vysněná aromalampa přišla rozbitá. Jako dekorace se dá použít, ale abych popraskané sklo zahřívala svíčkou, to nepřipadá v úvahu. Ihned jsem lampu nafotila a šla psát reklamaci. Paní z oddělení odbytu se mi ozvala do hodiny a moc se omlouvala. Jako kompenzaci mi nabídla, abych si na e-shopu vybrala jiné zboží v hodnotě lampy s tím, že mi ho příští týden pošlou. Na jednu stranu mě to fakt mrzelo, protože aromalampa je úžasná a moc jsem se na ni těšila, ale na druhou stranu jsem byla ráda, že se k tomu takhle postavili, přestože vinu pravděpodobně nenesli oni, ale pošta. Nedovedu si představit, že by balíček mohl být zabalen ještě pečlivěji, té bublinkové fólie tam bylo fakt mega moc. Tak jsem si vybrala nějaké malé votivní svíčky a vosky a těším se na další balíček.

Teď už ke svíčkám a voskům samotným. Záměrně jsem si vybrala co nejrozmanitější vůně a provedení svíček. Zajímaly mě vůně sladké, slané, ovocné, kořeněné, svěží i "jedlé". Objednala jsem si vosky do aromalampy, votivní svíčky, čajové svíčky, malý housewarmer a střední tumbler. Nechtěla jsem si zatím kupovat hned velké svíčky, ačkoli ve finále vychází výhodněji než ty malé, protože jsem s Yankee svíčkami neměla zkušenost a nevěděla jsem, co od nich čekat. A řeknu vám... Jsem z nich totálně hotová! Včera jsem si je celý den prohlížela a furt jsem k nim musela čichat. Dvě z nich jsem už dokonce zapálila:


Merry marshmallow (226 Kč po slevě)
Údajně je to vůně pro děti, což mě pobavilo :-) Já ji naprosto miluju. Na e-shopu píšou, že se jedná o velmi jemnou vůni vanilky a marshmallow. S tím mohu souhlasit. Vůně je sice jemná, ale není v žádném případě nevýrazná. Krásně provoní pokoj. Rozhodně můj velký oblíbenec.

Red velvet (226 Kč po slevě)
Do této vůně jsem se zamilovala na první pohled. Voní opravdu jako dort! K neuvěření prostě... Cítím hodně máslový krém a vanilku. Svíčku jsem už 2x zapálila a nádherně provoní celý pokoj! Je to jeden z mých favoritů.

Votivní svíčky
Svíčky jsem zatím nezapalovala, takže následující informace berte jako mé první dojmy.


Christmas cookie (38 Kč po slevě)
Voní skoro stejně jako Merry marshmallow, takže jemná krémová vanilka s máslem :o)

Strawberry buttercream (59 Kč plná cena)
Jak je z názvu zřejmé, mělo by jít o vůni jahod se šlehačkou. Ačkoli mi svíčka voní, úplně jahody se šlehačkou necítím. Tedy jahody ano, ale s nimi tam není šlehačka. Můj nos vůni identifikuje jako jahody s citronem :o)


Soft blanket (59 Kč plná cena)
Podle informací na e-shopu by svíčka měla vonět po citrusech, vanilce a ambře. Citrusy a vanilka ano, ambra nevím přesně jak voní. Soft blanket je pro mě velmi jemná čistá vůně luxusu.

Fluffy towels (59 Kč plná cena)
Voní fakt jak vyprané ručníky. Osobně mě tahle parfemace nezaujala. Cítím prostě jen prášek na praní... Je to hodně výrazná a až trochu štiplavá vůně. 


Apple & pine needle (38 Kč po slevě)
Název odpovídá, jedná se o vůni borovic a jablek. Velmi příjemná uklidňující vůně přírodního typu.

Clean cotton (59 Kč plná cena)
Další čistá vůně. Připomíná mi Fluffy towels, ale je jemnější. Necítím štiplavý prášek na praní, ale spíš aviváž. 


Honey & spice (38 Kč po slevě)
Podle popisu by se mělo jednat o vůni medu, kakaa, skořice a cukrové třtiny. No, necítím ani jedno, ale vůně je mi příjemná. Je hřejivá a uklidňující.

Black cherry (59 Kč plná cena)
Naprosto jednoznačně - úžasná šťavnatá vůně černých třešní! Myslím si, že se snad nenajde nikdo, komu by mohla smrdět :-)

Objednala jsem si také balení čajových svíček:

Honey blossom (12 kusů za 159 Kč)
Moc příjemná vůně přírodního typu. Cítím dřeviny a frézii. 



Největší svíčka v mé objednávce - střední tumbler Happy anniversary (354 Kč zřejmě plná cena)
Jedná se o intenzivní jasmínovou vůni. Jasmín převládá a cítím ještě něco dalšího, co nedokážu identifikovat. Kromě jasmínu tam má být neroli a zimolez. Vůně je příjemná, ale k mým favoritům se zatím nezařadila.

No a na závěr dva vosky do aromalampy:


Vanilla cupcake (36 Kč po slevě)
Další vůně podobná Merry marshmallow. Je sladká, krémová a máslová. Cítím z ní vanilku, ale v žádném případě tu syntetickou! Krásná vůně.

Snowflake cookie (36 Kč po slevě)
Jedna z jedlých vůní. Cítím z ní vánoční cukroví a hlavně perníčky. Sice už je po Vánocích, ale i tak si myslím, že tahle vůně mě bude hodně bavit.

Moje rozbitá aromalampa :-( Stála 276 Kč po slevě. Jako náhrada za ni mi přijdou votivní svíčky a vosky, které vám určitě ukážu zase příště :-)



Kdybych měla říct, jaké tři vůně od Yankee candle mi nejvíc voní, tak by to byly určitě:
  • Red velvet
  • Merry marshmallow
  • Black cherry
Trochu mě zklamaly ty čisté vůně, protože nechci ve svém pokoji cítit prášek na praní ani aviváž. Ale i tak jsem ráda, že jsem si je koupila, protože jak jinak se člověk učí, než zkušeností :-)

Závěrem bych ještě chtěla říct, že ano, svíčky jsou drahé, ale já si prostě myslím, že je lepší investovat do kvality a pak se těšit z jedné úžasné svíčky, která vydrží hořet několik dní, než mít doma 10 svíček z Ikey, které vyhoří za pár hodin. Svíčky Yankee jsou určitě nejkvalitnější svíčky, které jsem kdy doma měla. 


Co vy a Yankee? :-) Máte svíčky od téhle značky rádi? Jaká je vaše nejoblíbenější vůně?

19 komentářů:

  1. Merry marshmallow jsem si chtěla také objednat.. (a potom jsi mě vyvedla z omylu, že je to jen vonný vosk :D). Musí nádherně vonět! Hezky jsi nakoupila, ale vypadá to, jako bys vykoupila půlku z jejich webu.. (tiše závidím :D) .. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Né, to vůbec :-D Tohle je jen začátek mého vztahu s Yankee :-) Mají spoustu dalších vůní. MM je super, ale není to JEN vonný vosk, mají různé varianty téhle vůně. Dá se koupit i normálně svíčka, ale je dražší než ten vosk, no. Jinak děkuju :-)

      Vymazat
    2. :D :D to je jen začátek :D :) Super, těším se na pokračování :)

      Vymazat
  2. Páni! To já bych asi nevyvoněla ani za rok. :) Mně YC svíčky hrozně fascinují, ale zatím jsem byla schopná koupit jen vosky do aromalampy. Těch tam většinou dávám jen po půlkách a za hodinu už mám místnost tak provoněnou, že to musím zhasnout. Takže se trochu bojím kupovat svíčku - když bude ještě intenzivnější, tak to pomalu ani nevyužiju. :)
    Jinak mi ohromně voní Garden hideaway (u té dost uvažuju o velké svíčce...) a Sweat pea, takové jemné květinově rostlinné vůně mám ráda. Naopak mi moc nevoněla nějaká ta plážová (a teď nevím, která to byla) a říční údolí, přišly mi hodně chemické. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, Garden hideaway už není. No, jsem zaváhala, tak mám smůlu.

      Vymazat
    2. Zrovna jsem se chtěla jít podívat na e-shop, protože mi název Garden hideaway nic neříká :-) Ale Sweet pea ještě mají :-)
      Máš pravdu, vůně jsou hodně intenzivní. Zrovna jsem dneska pálila votivní svíčku Black cherry. Nechala jsem ji hořet půl hodiny a pak jsem ji musela sfouknout, protože jsem šla pryč. Když jsem se vrátila asi po hodině, v pokoji to pořád úžasně vonělo. Ty svíčky jsou prostě dokonalé.
      Některé voní chemicky a štiplavě, toho jsem si všimla už v obchodě, když jsem kupovala vosky. Třeba Waikiki melon je hodně výrazná chemická vůně.

      Vymazat
  3. Já k nim pravidelně chodila čichat s tím, že si nějakou koupím, ale po očichání všech v obchodě už se mi z nich dělalo úplně špatně :D Takže jsem si nakonec nikdy nic nekoupila (moje peněženka to ocení, ale je fakt, že za ty peníze je ta vůně určitě intenzivní). A hlavně nevím, jestli by mi nedělalo problémy mít výrazné aroma v pokoji dlouhodobě.

    OdpovědětVymazat
  4. Přečetla jsem si jen první odstavec. Zrovna včera jsem také udělala objednávku a tak se bojím jestli tam nebude něco negativního. Těším se až to dočtu :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Páni dočetla jsem a jsem natěšenáááá! Tu svíčku co voní jako dortík jsem si objednala taky :-) Už se nemůžu dočkat až přijdou a já si přivoním.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to naprosto chápu, taky jsem se šíleně těšila!! :-) Budu ráda, když pak někam hodíš fotku tvých svíček :-)

      Vymazat
  6. Vyzkoušela jsem pár vosků a také se zamilovala :)! Doufám, že si někdy v budoucnu pořídím i normální svíčku nebo i veliký tumblr :).

    OdpovědětVymazat
  7. čekají na mě na poště :) ale přišla jsem až do toho vybraného krámu, tak jsem se tolik nerozšoupla a poštovné jsem platila :) brala jsem jen vosky a ty votivní kousky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak doufám, že pak někam dáš fotku :-)

      Vymazat
  8. Na to, že jsi šla do neznámého, tak obdivuju tu velkou objednávku! :) Já jsem od YC zkoušela zatím jenom dva vosky - Christmas cookie a to je prostě dokonalost, přesně moje vůně, a myslím "zmrzlou brusinku" a ta na můj vkus voní až moc pronikavě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, no :-D Ale tak já nepochybovala o kvalitě těch svíček, spíš jsem si nebyla úplně jistá, jaké parfemace mi budou vonět, tak jsem vzala od všeho něco :-D O brusince jsem slyšela v nějakém videu také ve smyslu, že je to hodně intenzivní vůně :-)

      Vymazat
  9. wow tomu sa hovori poriadny nakup! Ja sviecky vzdy voniam v nasich obchodoch ale nikdy sa neodhodlam ku kupe - hlavne u nas su o dost drahsie ako si ich kupovala ty :)

    Inak posledny tyzden Nobilis Tilia giveaway, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2014/01/novorocna-nobilis-tilia-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  10. Tuto značku mám také ráda stejně jako značku Spaas, všechny vůně, co jsem od nich měla, tak jsem si je nemohla vynachválit :) objednávám na stránce nejsvicky.cz a do 2 dnů jsou doma :)

    OdpovědětVymazat
  11. Ahojte, nedávno som si kúpila sviečku Yankee Candle, velku za 15 euro, Turquoise sky, ale vôbec nevonia...chcela som sa vás opýtať, stalo sa to už aj vám? Doteraz som počula o týchto sviečkach iba samé chvály...dakujem za odpoved. Lenka.

    OdpovědětVymazat
  12. A skúšali ste si sviečky vyrábať vlastné? Raz som skúsila a odvtedy už len domáci sviečky z kvalitných materiálov. Vždy zhorí celé a nikde netečú.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi radost! :-) Komentáře jsou moderované, to znamená, že se zde objeví až poté, co je schválím. Děkuji za pochopení.