pátek 6. prosince 2013

Mé tipy na chytré nakupování kosmetiky

V dnešním článku bych se s vámi ráda podělila o své tipy na to, jak trošku ušetřit na výdajích za kosmetiku. Určitě jich většinu budete znát, případně se jimi i řídíte, ale myslím si, že malé opáčko neuškodí :o) Takže jak to dělám já?

1. Vyhýbám se unáhleným nákupům

Opravdu mě musí něco hodně zaujmout, abych si to koupila okamžitě. Většinou když si něco vyhlídnu, tak si v klidu přečtu složení, pak se doma kouknu na internet na informace a recenze produktu, zjistím, kde bych věc pořídila za nejlepší peníz a tam jdu nakupovat. Myslím si, že tenhle proces není od věci, protože často se liší cena jedné a té samé věci ve více drogériích/parfumériích třeba i o stovku (v parfumériích i víc).

2. Využívám akce

Důvod je podobný jako u bodu č. 1 - v různých obchodech se ceny liší kolikrát o významnou částku a já nevidím důvod si koupit např. sprcháč za 80 Kč, když v jiné drogérii stojí 50 Kč a ještě k němu dostanu třeba dárek. To samé v parfumériích. V Sephoře nakupuji teď už výhradně v akcích 2+1, nebo uplatňuji vytištěné slevové kupony. Nechávám si také zasílat letáky s různými výhodnými nabídkami, které ráda využívám. Bohužel se mi občas stane, že si koupím i to, co zas tak nepotřebuji, ale to už je jiná věc! :-D Dnešní článek je o šetření :-) Dražší věci, jako jsou parfémy, kupuji vždy na internetu nebo přes kamarádku, která má známého někde... No znáte to :-D Párkrát jsem také nakoupila v blogsales a byla jsem vždy spokojená.

3. Registruji se do členských klubů

Dřív jsem měla vůči členským klubům averzi a rozčilovalo mě, když se mě při placení kdekoli furt někdo ptal, jestli mám klubovou kartu. Výhody registrace do členských klubů jsem objevila relativně nedávno a od té doby se registruji všude, kde ráda nakupuji. Někdy se to opravdu vyplatí. Např. hodně výhodné mi přijde členství v TETA klubu. Mám slevu na každý nákup, v letáku jsou vždy akční nabídky pouze pro členy klubu a hlavně si mohu stáhnout 30-50% kupony na produkty různých značek. Je jasné, že aby se to prodejci vyplatilo, vždycky zboží zdraží natolik, aby ho cena po slevě zas tak nebolela, ale výsledná cena je i tak výhodnější než v jiných obchodech. Dále třeba od L´Occitane mi také chodí mailem nabídky pro členy klubu a párkrát jsem dostala při nákupu slevu nebo dárek. Pokud často chodíte do Rossmanna, doporučuji napsat si mailem o slevové kuponky s 10% slevou na celý nákup. Posílají je zdarma.
Když jsme u těch slevových kuponů - nabízím 3 slevové kupony do parfumérie Douglas platné do 31.12. Nestihnu je už bohužel využít. Pokud by měl někdo zájem, mohu mu je poslat mailem.


4. Nevyhovující kosmetiku nevyhazuji

Párkrát jsem na blozích četla, že když slečně věc nevyhovuje, tak rovnou letí do koše. Tohle já nechápu a NIKDY nedělám. Jasně, že se mi občas stane, že si koupím krém, který mi nesedne, make-up, který je moc mastný, sprej, který mi přestane vonět atd., ale VŽDY se snažím věc ještě nějak upotřebit. Nejjednodušší je nabídnout ji někomu jinému. Já takhle udávám věci ségře :-D Ona není na kosmetiku vůbec náročná, takže jí často dotyčná věc vyhovuje a dobrý pocit máme ve finále obě dvě :-) Další možností je použít nevyhovující kosmetiku při úklidu, nebo na tělo, ale k jinému účelu, než je určena. Ubrousky, které neodličují, můžete klidně utírat prach, sprej, který vám nevoní, dát na WC jako osvěžovač vzduchu, v šamponu umýt štětce, kondicionér použít místo gelu na holení, moc mastný pleťový krém na ruce nebo na chodidla... Možností je spousta :-)

5. S kosmetikou šetřím a vypotřebovávám ji až do posledního zbytečku

Myslím, že k tomu už není moc co dodat. Kosmetikou rozhodně neplýtvám, vždy používám takové množství, které je potřeba. Znám holky, které když milují nějaký sprcháč nebo parfém, tak je jím zlijí pomalu od hlavy až k patě a za týden jdou koupit další balení :-D Tohle já nedělám. Naopak když nějakou věc miluji, šetřím s ní, aby mi vydržela co nejdéle.
Co se dopotřebované kosmetiky týče, tak vždy rozstříhávám tuby a doluji poslední zbytečky produktu. Pokud je produkt v lahvičce z pevného plastu nebo ve skle, vyplachuji ho vodou. Je rovněž ekologičtější vyhodit úplně prázdnou a čistou lahvičku než lahvičku se zbytky kosmetiky.



Možná vám bude mé šetření připadat přehnané nebo směšné... Ale já cítím, že to tak zkrátka dělám správně :-) Nejde jen o peníze. Je sice pravda, že aktuálně jsem bez příjmu, takže své výdaje hodně omezuji, ale šetřivá jsem byla i v době, kdy jsem práci měla a mohla jsem si dovolit dát za kosmetiku každý měsíc třeba pět tisíc. Jde i o vztah, který ke kosmetice a vůbec věcem, mám. Těžko se to popisuje, takže tímto bych to radši ukončila :-)


Co vy a výdaje za kosmetiku? Šetříte, nešetříte? Nakupujete impulzivně, nebo přemýšlíte o každém kousku, který si chcete pořídit?

6 komentářů:

  1. Milá Sedmikrásko,

    myslím, že to vůbec není směšný. Já se třeba naučila nejdřív jeden výrobek vypatlat a teprve potom koupit nový. Protože nemůžu z mamky a ségry, co maj v koupelně asi 30 tělových mlék a krémů a nepoužívají ani jeden. A dokupujou další. To se mi vždycky zvýší tlak:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi dobrá :-)) Já ještě tak daleko nejsem, přiznám se, že taky mám z dřívějška hodně slušnou zásobu zejména sprcháčů a Lush produktů. A ubývá to dost pomalu, ale snažím se! :-D

      Vymazat
  2. - Taky věčně přemýšlím, za co vyhodím peníze a když chci něco dražšího, klidně strávím i hodiny hledáním recenzí na internetu.
    - Potom hledam v letákách akční ceny a je opravdu k podivení, jak se jednotlivé drogérie v cenách liší a jsem pak ráda, když třeba 100 Kč ušetřím..
    - Taky si vystřihuju slevové kupony a jsem maniak na členské kartičky. Ale kolik jsem s nimi ušetřila. Opravdu hodně, takže je mi uplně jedno, co si o mě kdo myslí. Mám desítky kartiček a plánuji další. Protože nehodlám platit víc, než musím.. :D
    - Taky vyhazuju obaly od kosmetiky do plastu, skla apod..
    - Produkty taky spotřebovávám až do posledního kousku, ale když mi nějaký nevyhovuje - buď ho někomu dám a nebo ho využívám obdobně jako ty.
    - Jediné čím teda hodně "plýtvám" je sprcháč od Balea nebo od Isany. Těch si dám vždy na mycí houbičku tunu i když to není potřeba. Prostě jsou levné a já je chci spotřebovat co nejdřív. A když stáli 20-30 Kč, tak mě to nemrzí. Když mám dražší sprcháč třeba Adidas tak s tím šetřím. Stejně tak jako se sprcháčem z Marks and Spencer..
    - Jinak s nakupováním. Jak jsem psala na dražší produkty čtu recenze, ale na levné věci - to si kupuji hned. Viz. laky ve výprodeji, různé věci ve slevovém stojanu, sprcháče v akci - levné..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jůů, dlouhý komentář, ty já ráda <3 Děkuji! :-) Jinak jsi v podstatě v jedné větě shrnula celý můj článek :-D Nehodlám platit víc, než musím. Přesně tak to je a je fajn, že to tak vidí i někdo jiný :-)

      Vymazat
    2. Tak mě napadá, že bych mohla udělat článek, na členské karty. :D

      Vymazat
    3. Tak to bys rozhodně mohla! :-)) Moc ráda bych si početla.

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi radost! :-) Komentáře jsou moderované, to znamená, že se zde objeví až poté, co je schválím. Děkuji za pochopení.