pátek 15. listopadu 2013

Jillian Michaels 30 day shred - mé začátky s cvičením

Ahoj všem :-) Dnešní článek nebude na kosmetické téma. Rozhodla jsem se s vámi podělit o své zkušenosti s cvičením 30 day shred od Jillian Michaels, které jistě všichni znáte :-)


Nebudu se rozepisovat o tom, co cvičební program 30 day shred znamená, protože si myslím, že ho opravdu všichni (všechny) známe, nebo jsme o něm minimálně jednou slyšeli. Spíš bych se s vámi ráda podělila o své zkušenosti a pocity z tohoto cvičení.

Začít s tímto programem jsem se rozhodla v podstatě spontánně. Měla jsem ho už několik měsíců stažený v počítači, ale pořád se mi nechtělo začít cvičit, protože se mi cvičení zdálo náročné a nevěděla jsem, jestli bych zvládla cvičit každý den. Nicméně aktuálně se má situace tak, že jsem bez práce, takže mám čas i možnost se cvičení opravdu denně věnovat. No, v pondělí večer jsem se prostě rozhodla, a v úterý odpoledne začala. 

První 2 dny jsem si cvičení zjednodušovala. Necvičila jsem s činkami a musela jsem si zhruba každých 7 minut dávat pauzy, protože jsem cvičení zkrátka neudýchala. Hrozně mi bušilo srdce, zatmívalo se mi před očima a musela jsem hodně často pít. Velmi mě bolela chodidla, což bylo důsledkem špatných dopadů při výskocích, jak jsem později zjistila. Jinak během cvičení samotného mě svaly nijak extrémně nebolely. Jistě to bylo způsobeno i tím, že jsem nepoužívala ty činky :-) Po cvičení jsem byla celá taková rozklepaná a musela jsem vždy chvíli ležet na podložce, aby se mi dech i svaly trochu zklidnily. Tak se situace měla první 2 dny, tedy v úterý a ve středu.

3. den jsem viděla mírné zlepšení. Pauzy už jsem měla "jen" 2, víc jsem nepotřebovala. I když jsem tedy zadýchaná samozřejmě byla, dalo se to a nemusela jsem přestávat. Zapojila jsem do cvičení také zátěž. Místo činek, které zatím nemám, jsem použila 1,5 litrovou PET lahev naplněnou vodou. Zatím jsem se rozhodla, že to zkusím jen s jednou a uvidím, jak to půjde. Možná se vám bude zdát, že jsem se zbytečně šetřila, ale já posledních pár let na pohyb nebyla téměř vůbec zvyklá. Pár měsíců jsem chodila na alpinning, jinak jsem si pouze pravidelně protahovala svaly, abych zůstala ohebná, a občas si zacvičila 5 Tibeťanů. Takže jsem své tempo nechtěla hned ze začátku přepálit, abych si neublížila a cvičení si neznechutila. 

4. den (dnes) jsem cvičení zvládla pouze s jednou pauzou, hurá :-) Pravidelně se zaseknu mezi 8. - 9. minutou při těch jako že přeskocích přes švihadlo. Mám pocit, že mi hoří plíce, a zároveň i lýtka :-D Ale dobrý. Na 2 minuty jsem si odpočinula, napila se a jela jsem dál. Dnes jsem místo jedné PET lahve místo činky cvičila se dvěma a teda byl to masakrrr. Netušila jsem, že mám tak moc slabé paže. Většinu cviků jsem dala, ale u jednoho jsem lahve musela odložit a docvičila bez nich. Ještě malá poznámka - všechny cviky jsem pochopitelně cvičila ve verzi pro začátečníky.


Mé tipy a postřehy ohledně cvičení
  • Myslím si, že pro mě bude v budoucnu nejvýhodnější cvičit hned po probuzení. Cvičila jsem takto 2. a 3. den, 1. a 4. jsem cvičila odpoledne. Cvičit ráno nalačno je pro mě lepší v tom, že nemám zatížený žaludek a nemusím několik hodin čekat, než mi vytráví, což se při cvičení v odpoledních hodinách dělo.
  • Podle mého názoru je pro začátečníky fajn cvičit 1. level o pár dní déle. 10 dní se mi zdá pro navyknutí na pravidelný pohyb poměrně málo a přece jen ti, co jsou opravdu netrénovaní, v podstatě minimálně první 3 dny nejedou naplno a přesně podle videa. Já plánuji 1. level cvičit 15 dní.
  • Doporučuji pořídit si pevné a kvalitní boty! Přece jen ty výskoky atd. dost namáhají klouby a vlastně nohu celkově. Viděla jsem v jednom videu slečnu, která cvičila na parketách naboso, což se mi zdá úplně šílené a hodně riskantní. 
  • Když jsem cvičila hned po probuzení, osvědčilo se mi připravit si všechny věci, které budu potřebovat po cvičení ještě před začátkem cvičení. Myslím tím věci do sprchy, snídani, udělat si čaj atd. Po cvičení jsem byla tak rozklepaná, že jsem nevěděla, kde mi hlava stojí :-D
  • Doporučuji cvičit v místnosti, kde je chladněji, případně u otevřeného okna. Když jsem měla okno zavřené a v místnosti bylo vytopeno, dělalo se mi při cvičení špatně a špatně se mi i dýchalo.
  • Jillian mě osobně motivuje. Vím, že hodně lidem jako osobnost nesedí a cvičí s vypnutým zvukem (:-)), ale mně její slova pomáhají. Obzvlášť když říká, že ví, že je to těžké, ale že mám vydržet a zůstat silná, že to dokážu. 
  • Pomáhalo mi se před a po cvičení pořádně protáhnout a protahovala jsem se i v průběhu dne. Nemám ráda pocit namožených svalů, takže se vždy snažím je rozhýbat a rozcvičit. Funguje to :-) Jinak Jillian se protahování a rozcvičování nijak zvlášť nevěnuje, takže doporučuji si vytvořit vlastní sestavu.
  • I když prvních pár dní bude opravdu těžkých (zvlášť pro začátečníky), rozhodně vydržte! Když při cvičení už nemůžete dál, dejte si pár minut pauzu a pokud vám nebude opravdu zle od žaludku/na omdlení, tak docvičte. Ten pocit, který pak ze sebe budete mít, je k nezaplacení :-) Budete na sebe pyšní, a to tak, že hodně.
Jinak co se výsledků týče, tak po čtyřech dnech cvičení samozřejmě ještě žádné nejsou, ale mám zaznamenané svoje počáteční míry a už se moc těším na změny, které po dokončení 1. levelu nastanou :-)

A co vy? :-) Cvičíte/cvičili jste někdy s Jillian? Jaké jsou vaše zkušenosti?

19 komentářů:

  1. Tento program už mám za sebou a poté, co jsem začala sportovat, už je 1. level celkem jednoduchý a určitě se k tomuhle bodu také jednou dostaneš, hodně štěstí :)!

    OdpovědětVymazat
  2. Určitě, já o tom nepochybuji ;-) Chce to hlavně pravidelnost. Věřím, že teď už level 1 zvládáš levou zadní :-) A moc děkuji.

    OdpovědětVymazat
  3. Jéé, to je náhoda, zrovna ráno když jsem jela do práce, jsem si říkala, že když už mám tu Jill stáhnutou tak bych jí taky mohla začít cvičit:-D Bohužel to opět nevyšlo:-)) Nicméně pořád se omlouvám tím, že až budu mít méně práce, tak se k tomu dokopu... večer po práci už na to prostě nemám vůbec energii:-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se nedivím, že už nemáš energii... Já mám momentálně to "štěstí", že jsem bez práce, takže cvičit můžu. Kdybych ale chodila do práce a dělala třeba dvanáctky nebo náročnou fyzickou práci, taky bych necvičila. Určitě ne celý program a určitě ne každý den. Ale na nějaké menší posilování se, myslím, najde čas každý den, nebo aspoň obden :-)

      Vymazat
    2. To máš určitě pravdu! Já momentálně ,,cvičím" tím stylem, že uklízím:-D Jsem docela blázen přes pořádek a u vytírání, luxování a pod se občas zapotím víc než u Jill:-)) ,-)

      Vymazat
  4. mna to nebavilo a bolo to pre mna hrozne narocne, ale drzim moc palce!

    Pozyvam na 2 giveaways, jedna o GUCCI RUSH 75ml a druha o LADYBOX! Tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/10/najlepsia-giveaway-ever.html

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám u tohohle hlavně jeden velký problém - Jillian je mi ukrutně nesympatická. :D Takže když už cvičím, tak je to většinou někdo docela jiný. (Tiffany Roth, Denise Austin, děvčata z Tone it up, a tak...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasné, to chápu :-D Četla jsem tenhle názor už víckrát. Mně při prvním zkouknutí jejího videa taky úplně nesedla, přišla mi arogantní... Ale pak jsem ji začala mít ráda. Cvičila jsem s ní ještě Ripped (super) a zkoušela jsem Yoga meltdown (nuda). Koukám na jednu reality show o hubnutí, ve které účinkuje jako trenér, a dokonce jsem si koupila i jednu její knížku (netýkající se cvičení). Trenérky, které zmiňuješ, vůbec neznám, musím zayoutubovat :-)

      Vymazat
  6. Já právě dokončila první level....bylo to náročné hlavně a začátku už proto, že jsem si pořídila dvě dvoukilové činky a poctivě je používám ke každému cviku hned od první lekce..ale mimo prvního dne, kdy jsem myslela, že opravdu umřu už v půlce jsou to začala docela dávat...a při posledním cvičení jsem se necítila ani vyčerpaná ani mě nijak zvlášť nebolely svaly...takže se to dá...teď mě čeká druhá lekce a té se docela bojím..už jsem se na ni zběžně dívala a myslím, že budou cviky které nedám.:D ale je na to deset dní a když tak si to protáhnu..chci docvičit až do konce. Navíc k tomu držím dietu, hlídám si kolik čeho jím a vůbec nehladovím což je super a protože se nerada vážím a navíc svaly váží více než-li tuk, takže nic nepoznám, měřím se..a výsledky jsou super..:)...doufám že nepolevím a vydržím...přeji i vám hodně zdaru a pevné vůle a pro ty co začínají mám radu...vydržte první tři dny a cvičte poctivě...pak už budete cítit rozdíl..:)

    OdpovědětVymazat
  7. Já osobně mám Jillian strašně ráda. :) Momentálně dokončuju level č. 2, který je oproti jedničce opravdu brutus, docela se bojím, co bude ve třetím. :D Ale nepolevila jsem a jedu od začátku do konce, snažím se to vydržet a výsledky jsou fakticky vidět. Na Jill prostě nedám dopustit. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Leni docvičila jsi do zdárného konce? Mělo to nějaké účinky? Já se k tomu zase teď dokopala a mám za sebou teprve druhý den a už jsem měla tendenci zdrhnout. Jill je mi nesympatická, ale zase pomohlo vypnout zvuk a pustit hudbu a než jsem se stačila vzpamatovat z prvního skákání tak už hlásila závěrečné protažení :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, nedocvičila bohužel :-( Po několika dnech jsem to přestala zvládat co se dechu týče. Bylo mi špatně a na omdlení, a to i když jsem cvičila míň opakování. Pak jsem musela na pár dní vynechat a už jsem se k tomu nevrátila. Další věc je, že jsem k tomu neměla pořádnou motivaci, no. Jinak Jillian mně sympatická je, ale chápu že hodně lidem není :-D Dokonce jsem si od ní koupila knížku.
      Tobě držím palce a budu ráda, když zas napíšeš, jak to jde! :-)

      Vymazat
    2. uvidím jak dlouho to vydrží mě. já to s ní kdysi docvičila do konce, ale výsledky nic moc. Jsem zvědavá jestli to vyjde na druhý pokus. Mě je Jill sympatická jako normální holka ale jako trenérka je na ... zabití. Přesně typ lidí co jsou fajn dokud neotevřou pusu :-D Dám pak vědět jak to dopadlo. A co ta kniha je dobrá?

      Vymazat
    3. Ono to asi na každého působí jinak :-) Viděla jsem jak úžasné výsledky, tak i nulovou změnu. Knížka je super, jmenuje se Bez hranic. Není vyloženě jenom o cvičení, ale spíš taková motivační. Já tyhle knížky ráda, takže se mi líbí :-)

      Vymazat
  9. Ahoj. Chci se jen zeptat, jestli si myslíte, že tohle cvičení je vhodné i pro hubené. Já rozhodně nepotřebuju hubnout na váze (spíš opak), ale potřebuju se hýbat, získat fyzičku a hlavně mít trochu svaly, které opravdu opravdu nemám. Tohle cvičení mě baví, mám za sebou teprve 1. den a málem jsem u toho umřela :D Ale mám strach, abych nezačala nějak moc hubnout (i když u mě snad ani není co hubnout :D) Opravdu budu ráda za radu. Díky moc :) Kája

    OdpovědětVymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj. Tak to bohužel neporadím, jelikož postavu typu hruška nemám, a ani jsem cvičení neabsolvovala celé :-(

      Vymazat
  11. ahoj už mám za sebou level 1 a zítra mam cvičit level 2 ale nevím.... bojím se že to nedám... zkusím to a kdyžtak se vrátím na pár dnu zas k té jedničce ..držte palce

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj všechny nadšenkyně do cvičení Jillian,už končím 3.level a ten je teprve nářez!Ale ty účinky na fyzičku také!Vidím to na sobě,zpevněný zadek,pěkný ruce...fakt to stojí za to vydržet,budete na sebe pyšné!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi radost! :-) Komentáře jsou moderované, to znamená, že se zde objeví až poté, co je schválím. Děkuji za pochopení.