neděle 8. září 2013

Moje štětce

Na úvod bych asi měla říct, že co se štětců týče, nejsem vůbec žádný odborník. Začala jsem je používat teprve loni. Do té doby jsem aplikovala make-up prsty, pudr houbičkou a oční stíny obyčejnými molitanovými (nebo z čeho jsou) aplikátory. Loni jsem si koupila své první dva štětce - štětec na pudr a štětec na oční stíny od Essence. Postupně k nim přibyl ještě štěteček na oční linky od téže značky, dva štětce BrushArt, štětec na tvářenku od Oriflamu a latexové rozmazávátko (skutečně odborný název :-D) na oční linku. Před několika měsíci jsem si koupila Core collection od Real Techniques a konečně se začala učit pracovat s trošku lepšími štětci. Ale i tak od tohoto článku nečekejte žádnou odbornou recenzi, spíš popíšu jen svoje dojmy a způsob, jak používám jednotlivé štětce já. Tady je celá sbírka:


Contour brush (Real Techniques)

Tento štětec je podle údajů na krabičce vhodné používat k aplikaci rozjasňovače. Já rozjasňovač téměř nikdy nepoužívám, takže s pomocí tohoto štětce nanáším tvářenku. Stejně jako ostatní Real Techniques štětce, i tento mi vyhovuje.

Pointed foundation brush (Real Techniques)

Štětec je určený k aplikaci tekutého make-upu a já ho také tak používám. Překvapivě :-D Četla jsem, že někomu tento štětec přijde na tekutý make-up malý a nedokáže ho s ním nanést. Já s ním však tento problém nemám a vyhovuje mi. Možná by mohl být trošku tvrdší, štětinky má na můj vkus zbytečně dlouhé a jemňoučké.

Detailer brush (Real Techniques)

Můj úplně nejoblíbenější štětec od Real Techniques. Používám ho na korektor a je prostě nepřekonatelný. S žádným jiným štětcem jsem nedosáhla tak skvělého krytí a zároveň přirozeného vzhledu. Dá se používat také na aplikaci rtěnky.

Buffing brush (Real Techniques)

Buffing brush je určen na aplikaci pudru nebo minerálního make-upu. Je taky moc fajn a musím říct, že lepší štětec na aplikaci pudru jsem zatím neměla.

Foundation brush (BrushArt)

Štětec jsem zakoupila na Parfums za 49 Kč (jen tak pro zajímavost aktuálně stojí 79 Kč). Koupila jsem si ho víceméně ze zvědavosti, protože jsem doma tenkrát žádný jiný štětec na make-up neměla a chtěla jsem vyzkoušet, jaký je rozdíl mezi aplikací make-upu prsty a štětcem. V porovnání se štětcem na tekutý make-up od Real Techniques, je tenhle o dost větší a hrubší. Nepracuje se mi s ním tak dobře. Stává se mi, že mám na obličeji šmouhy, make-up nejde tak dobře rozetřít.

Powder brush (Essence)

Tohle je takový sranda štětec :-) Nepracuje se mi s ním moc dobře, protože je prostě placatý a nejde mi ho zakulatit. Nevýhodou je, že je i hodně maličký a má hrubé štětiny. Dřív jsem ho používala hodně, protože jsem jiný štětec neměla, ale teď už dávám přednost štětci na pudr od Real Techniques.

Gel eyeliner brush (Essence)

Štěteček na gelové oční linky moc nepoužívám, protože si linky téměř nemaluji. Na ostatních se mi linky velice líbí, ale mně se zdá, že mým očím prostě nesluší. Ať si je namaluji sama, nebo se nechávám líčit od někoho jiného, vždycky mi přijdou moc tlusté a deformující oko. Možná je to jen můj pocit - nevím. Jinak jsem na štěteček četla celkem pozitivní recenze, takže asi bude dobrý :-)

Retractable brush (BrushArt)

Tenhle štětec je celkem fajn. Je vhodný na nošení v kabelce, protože je vysunovací. Má díky bohu kulatý tvar, takže se mi používá lépe než ten placatý štětec od Essence. Je i jemnější. Takže za 80 Kč - proč ne.

Smokey eyes brush (Essence)

Ačkoli se nejedná o obyčejný štětec na oční stíny, já ho tak používám. Smokey eyes téměř nenosím, takže v tomto ohledu nemohu posoudit jeho vlastnosti, ale na aplikaci normálních stínů je nic moc. Hodně práší a mám je pak opadané všude pod očima. Já upřímně řečeno štětce na oční stíny moc neřeším. Většinou nosím Color tattoo, které aplikuji prstem, nebo stíny z Undressed paletky, a na ty zas používám latexový aplikátor, který je součástí paletky.

Blush brush (Oriflame)

Tento štětec na tvářenku je moc fajn. Zaujalo mě, že je vyrobený z kozí srsti :-) A ze začátku tak jako... přírodně zapáchal :-D Teď po několika vypráních je to ale už v pořádku. Je poměrně hrubý, což beru jako výhodu, protože aspoň nabere víc barvy. Tvářenka se s ním nanáší i roztírá velice dobře.

Latexový hrot (zřejmě Rossmann)

Popis téhle věcičky bude asi hodně zajímavý :-D Vůbec totiž nevím, jak se nazývá. Na "štětci" není žádný nápis a obal už nemám. Je to spíš takový aplikátor... Koupila jsem ho tuším v Rossmannu a podle rossmaňáckých německých stránek jsem zjistila, že se zřejmě jedná o štětec s názvem Weichzeichner. Štětec zobrazený tam byl sice stříbrný, ale jinak vzhledově odpovídá. Na 100% si ale jistá nejsem. Čili štětec je určený k rozmazávání kajalové linky, a na to já ho taky používám. Je to takový latexový hrot, který rozmaže příliš ostrou linku do ztracena a zjemní tak příliš výrazné líčení. Moc ho sice nepoužívám, ale je fajn.
Tak, to byla moje skromná sbírka. Máte taky některý z uvedených štětců? :-)

5 komentářů:

  1. Mám stejný essence štětec na pudr a na kouřové stíny a já jsem s nimi tedy spokojená, možná je to jen proto, že jsem ještě nevyzkoušela nic lepšího :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rorynko, já bych se k tomu možná i přikláněla :-D Ty RT štětce jsou fakt o moc lepší.

      Vymazat
  2. Vlastním štětce od různých značek (Essence, Beauty, Sigma, Sedona Lace a teď mám i tu limitovanou řadu od Real Techniques a jsem z nich taková rozpačitá. Přijdou mi takové řídké a samostatně zakoupený stippling mě zase kouše. A přitom je všichni tak chválí. Tak buď jsem rozmazlená nebo mám smůlu na špatné kusy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, slyšela jsem ve videu... Možná jsi na štětce náročnější (neříkala bych tomu rozmazlená), na tom není nic špatného :-) Já úplně věřím tomu, že když člověk vyzkouší fakt skvělé štětce, tak mu pak ty méně kvalitní prostě přijdou méně kvalitní :-D Mně RT štětce vyhovují, protože jsem jednak zatím lepší neměla (ani dražší) a taky se nemaluju každej den, takže bych řekla, že mi zkrátka stačí :-)

      Vymazat
  3. Mam stejny štětec od Essence

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi radost! :-) Komentáře jsou moderované, to znamená, že se zde objeví až poté, co je schválím. Děkuji za pochopení.